Cărți
Cumpără acum de la
-
Editura Editura Vinea Eliminați acest articol
- șterge toate
-
Dragostea cu parfum de migdale amare42.00 LEIDin perspectiva lui Mihai Firică, experiența iubirii stă – ca toate experiențele omenești – sub semnul vremelniciei, e pătrunsă de conștiința propriei sale efemerități și lasă în urma ei nu doar bucurie, ci și amărăciune, acel „miros de migdale amare” invocat în titlul celui mai recent dintre volumele sale de versuri Dragostea cu parfum de migdale amare (Editura Vinea, 2022): „Ai fost aici,/ te aștept chiar dacă nu te vei întoarce.// Culeg migdale amare,/ recitesc tot,/ netezesc paginile scrisorilor,/ las la urmă jurnalul./ Chipuri de copii,/ grupuri de tineri cu aripi/ care au dragostea la purtător,/ în zeci de fotografii neștiute./ Ai fost aici,/ rochii viu colorate,/ inele cu pietre mărunte și strălucitoare,/ șiraguri de perle,/ foșnetul hainelor tale pretutindeni.// Cobor în vis și acolo ești tu,/ surâzătoare, cea care pleacă și vine,/ așa cum diminețile lovesc întunericul./ Am văzut ce mi-au spus vocile,/ câteva zile păstrez numele tău în minte” („Dragostea cu miros de migdale amare”).
-
-
-
-
Mon amour ma tristesse/ întâmplări de viață în est44.10 LEIEpuizat din stoc
Prefață de Angela Furtună
-
-
-
Frumusețea este52.50 LEI„Premiile Vineaˮ, ediția a XXIX-a, București, 2021Volum distins cu Marele premiu „Ion Vineaˮ pentru debut în poezieroxana dumitrache:poemele andreei t. felciuc sunt ca un alt continent, un altul între cele cunoscute. intimitatea spațiului poetic – autentică și crudă, fără a epuiza factorul prospețimii, al noutății – rămâne de la primul vers până la ultimul foarte generoasă cu cititorul: trăiesc din cota lucrurilor gestionată/ la comun cu toţi cu ceilalţi// nu sunt femeia în verde femeia/ în albastru femeia în dantelă. transformând spațiul în cronotop poetic: carolina de sud, portland, chicago/ rătăcesc în spitalul jesse brown zile întregi, lufthavn/ ultima oprire în danemarca, filicudi, marea tireniană, autoarea trasează hărți și machete de lumi posibile, ca în planurile de consistență ale lui deleuze, le dezvăluie stranietatea, violența sau inerția, pentru a se întoarce inevitabil în cel mai intim spațiu pe care îl putem locui – propriul corp: nu mai puteam scânci mare/ era durerea dorința să rup în bucăți/ trupul să-mi construiesc altul/ dintre buze ieșea zgomotul ca torsul. preluând din experimentalism observația ironică – ironia e un lucru preţios – și plasându-o chiar și în iubire, pentru a denunța fără stridențe și fără urmă de de tezism falsul romantism consumist, volumul andreei t. felciuc este un întreg poem al corporalității, al fragilității și al frumuseții corpului feminin, obligat să coabiteze cu vulnerabilitățile și, de ce nu, cu o tot mai evidentă lipsă de frumos a lumii.
-
-
Povești arse157.50 LEIStructură temperamentală optimistă, euforică, a senzațiilor imediate, Georgeta Stefanescu adâncește posibilitățile expresive ale nonfigurativului, care sunt tratate într-o paletă bazată pe acordul culorilor luminoase. Ea explorează motive care la origine erau de factură realistă, transpunându-le prin intermediul unor elemente aluziv geometrice într-un dialog cromatic de tonuri contrastante dar armonic echilibrate în economia ansamblului. Trecerea de la arta decorativă pe care o practica în România, la cea de tip parietal, pe care o practică acum, se distinge prin inovație în sensul că artista lucrează mult în tehnica colajului folosind o mare diversitate de materiale care, însă, sunt subordonate rigorii unei materii colorate dominatoare. Devenit element major al imaginației, culoarea este adusă în prim plan oferindu-ne spectacolul unor compoziții de tip monumental. Geometria discretă, mai mult intuită decât asumată explicit, operează ca un ecran constructiv, potențând valorile de sensibilitate ale reprezentării.Preocupată de latura tehnică a limbajului, ea creează sau adaptează procedee care convin viziunii sale temperamentale. În acest sens, interesante sunt rezultatele pe care a știut să le extragă printr-o ingenioasă utilizare a colajului. Între elementele decorative și cele plastice se stabilesc relații de echilibru, realizând efecte de picturalitate în care lumina, culoarea și umbra dialoghează armonic. Culoarea deține un rol constructiv. Desenul, acolo unde își face simțită prezența, este însă de natură subiectivă. Tonalitățile de cald sau rece în care își susține compozițiile sunt rezultatul atenției pe care artista o acordă unei transpuneri cât mai fidele a dispoziției sufletești pe care o are în acel moment. De aceea, compozițiile sale sunt adesea o înșiruire de semne plastice de o concizie care atinge autonomia, construind astfel un limbaj expresiv de natură abstractă. Motivul se detaşează suficient de realitate pentru a nu avea forţa unui verdict, ci, mai degrabă, supleţea unei interogări permanente asupra obiectului reprezentării.
-
-
-
Alfabetul unui magnet47.25 LEI
Ilustrațiile copertei și din interiorul volumului: Laura Cristina Nicolae