Cărţi în limbi străine

Grilă Listă
Setați descendent

4 Articole

Cumpără acum de la
  • Peisajul particular / The Particular Landscape
    60.00 LEI

    Ediție bilingvă (romană/engleză)


    Cercetarea teoretică întreprinsă de Ciprian Ciuclea în volumul Peisajul particular are caracter interdisciplinar și multimedial, fiind bazată pe interconexiunile trinomului artă–știință–tehnologie în societatea contemporană în care gândirea integrativă și gândirea vizuală oferă „o nouă imagine a prezentului”, după cum precizează autorul.

    Scrierea teoretică se concentrează asupra rolului imaginii în tehnocultura acestui mileniu, benefică şi necesară în dimensiunile sale umaniste. Imaginea simbol, convenţie, formulă vizualizată a cunoașterii științifice reprezintă pentru autor sursa de decodare prin artă a lumilor nevăzute. Ciprian Ciuclea îmbină cercetarea teoretică cu practicile artistice și propune, prin intermediul proiectelor sale, într-un discurs teoretic și vizual, întâlnirea cu o realitate consubstanțială, descoperită în propriul eco-laborator / atelier de creație. Lucrările sunt conceptuale și devin prezențe vizuale, minimalist sau baroc poetice, articulate inteligent, cu rigoare și sensibilitate, în diferite mediumuri / forme de artă precum: fotografia, instalația, arta video, environment și performance multimedia.

    Lucrarea este originală și necesară în câmpul studiilor vizuale contemporane, în educaţia şi cercetarea ştiinţific-artistică centrată pe procesul creativ în arta tehnologică, excelent exemplificată prin opera personală, creație complexă, de referință pe scena artelor vizuale, apreciată național și internațional de specialiști și public. Marilena Preda-Sânc

  • The Light of Recent Events
    140.00 LEI

    Editie in limba Engleza.

    Mircea Suciu (n. 1978) confruntă într-un mod subiectiv istorii recente, ca un continuum al temelor socio-politice și psihologice. Lucrările sale propun imagini iconice, puternice, dramatice, imagini descompuse și restaurate ulterior, printr-o tehnică proprie, folosind fotografia ca prim cadru al imaginii și, în final, pictura ca modalitate de a o ordona emoțional. În expoziția “The Light of Recent Events”, Mircea dublează filtrul personal de citire/oglindire a lumii și se expune pe sine ca performer sub o lumină epuizantă, ce scoate la suprafață un proces de curățare și abandon.

    “Nu pot să schimb lumea, pot doar să oglindesc, evident distorsionat de propria subiectivitate, felul în care percep realitatea, evenimentele sociale sau politice.

    Seriile prezentate la /SAC sub titlul „The Light of Recent Events” nu pun în discuție anumite evenimente, ci felul în care sunt afectat de ele. Este un „titlu-umbrelă” ce permite interpretări multiple. „Recent” nu se referă la azi. Nu evenimentele recente sunt în focus. Mai degrabă, abordez ca subiect lumina. O lumină revelatoare, care dezvăluie/discută interioritatea. Mereu prezentă în munca mea lumina pe care o folosesc este una dură, ce creează un contrast radical. Ilustrează anxietate, solitudine, apelează la dramatismul baroc, provoacă la introspecție, un deep trip.” — Mircea Suciu

  • Mana de aur a artistului
    25.29 LEI
    Epuizat din stoc



    Mâna de aur a artistului, de Mihai Zgondoiu, un volum care aduce laolaltă proiecte personale și de grup ale artistului: Mâna de aur a artistului, Libertatea ca șablon, Cartea Sfârșitului, Libertate, Visa Poems, Zborul.20, Eu Matriță, EU, Covorul roșu, Linia roșie, Somnul lui Lenin, Păpuși sovietice, Cinzeci și șase de povești de sfârșit, Kitsch-me.



    Mihai Zgondoiu practică o artă de observație în care ironia, uneori foarte tranșantă, alteori subtilă, chestionează modelele culturale, prejudecățile din mediul artistic, statutul artistului contemporan, folosindu-se în același timp de apropiere, de auto-supunere la rigorile kitsch-ului (proiectul KITSCH-ME, 2008). Discursul auto-referențial nu este niciodată grav, el păstrând doza de detașare și starea de “having fun”, o soluție de luciditate creativă. “Mâna de aur a artistului” (2011-2013) a fost ideea creativă în urma unui accident fizic, o fractură carpiană, care ar fi avut drept consecință tocmai blocarea abilității creative, manualitatea din procesul artistic. Proiectul este un contra-răspuns, în contextul definirii identității artistice în raport cu reprezentarea sa în sfera publică. (Olivia Nițiș)


    Proiect editorial finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.




  • Mamuca: Mai-mult-ca-abstractul
    62.90 LEI
    Epuizat din stoc

    Catalogul MAMUCA (Mai-mult-ca-abstractul), reprezintă al treilea – și cel mai declarativ - component al evenimentului organizat de MARe (Muzeul de Artă Recentă), cu ocazia NAG 10, în noaptea dintre 30 septembrie spre 1 octombrie 2016. Evenimentul compozit, numit MAMUCA, a presupus, așadar, expoziția cu același nume (pretextul), clădirea muzeului care a găzduit-o (motivul) și catalogul omonim (mărturia).


    Expoziția nu a fost o expoziție, cât o expunere. O iluzie. A durat câteva ore, apoi a dispărut. A durat cât o perioadă de grație, a fost un act de transparență explicită, a fost o ispită, a fost o ”eroare”, o promisiune, o amăgire. Prezentând 25 de lucrări semnate de tot atâția autori, MAMUCA s-a dorit un ”eșantion” cvasi-onest din patrimoniul MARe. A ”tăiat” oblic decenii de artă românească, așezând într-un concept unitar (dar ludic) lucrări din anii 60 dar și lucrări din 2015. A pariat pe asocierea unor discursuri care din punct de vedere ”canonic” sunt incompatibile, a ignorat anacronismul, a respins diacronismul și a impus puncte comune acolo unde în mod convențional nu le caută (sau nu le găsește) nimeni. Pe de altă parte, expoziția a fost un pretext de vizitare a șantierului clădirii MARe, în timpul NAG 10. Un șantier, un ”work in progress”, un ”performance” în sine, clădirea muzeului era, de fapt, exponatul principal. Și s-a arătat în premieră. Expoziția s-a ”întâmplat” doar pentru a se putea ascunde în fundația din beton a clădirii. Cu ocazia NAG, arta a fost un pretext pentru clădirea muzeului care a găzduit-o. După deschiderea oficială, clădirea muzeului va fi un pretext pentru arta pe care o va găzdui.

    Catalogul MAMUCA așadar, a treia componentă a expoziției-performance organizată de MARe cu ocazia Nopții Albe a Galeriilor din 2016. El este ceea ce rămâne, este elementul permanent dintr-o expoziție cu ”arderi” intense (căci expoziția s-a ”realizat” și s-a ”consumat” în doar câteva ore!), prezentată într-un spațiu încă neterminat. Catalogul este produsul finit, împlinit, dar fără ”oră de închidere”, al unei expoziții dense, dar efemere, dintr-un spațiu care încă tinde spre momentul inaugurării. Autorii sunt, de fapt, ”antiautori”. Nu neapărat niște nepricepuți, dar cu certitudine oameni care nu reprezintă acel ”estabishment” confirmat în decenii întregi, în sumedenie de vernisaje, în mulțime de articole apărute în reviste de autoritate. Carola CHIȘIU, Silviu DANCU, Dan POPESCU, Ioana PEARSICĂ, Ioana ȘERBAN, Cristian VECHIU și Alexandra ZEGREAN (îi numim aici în ordine alfabetică) sunt, desigur, familiari cu arta. Sunt galeriști, conservatori, PR-i culturali, masteranzi sau doctoranzi în Istoria Artei. Dar NU sunt critici de artă. Sau poate că tocmai de aceea chiar sunt critici de artă? Nici chiar Erwin KESSLER, curator al expoziției, coordonator al volumului și semnatar al introducerii (o ”Notă de sens”), nu se consideră ”critic de artă”, ci istoric al artei.Catalogul nu prezintă imaginile lucrărilor, cât le ascunde la granița inevitabilă pe care care o sugerează ”cotorul”. În schimb, catalogul prezintă mai ales textele despre imagini. Textele unor amatori (în toată deplinătatea etimologică a cuvântului), expunere a unei serii de subiectivisme educate. Imaginile sunt și ele, toate, în catalog. Nu vi se vor oferi lesne. Nu vi se vor părea accesibile. Vi se va părea incomod să le vedeți ”cum trebuie”. Dar abia în asta constă toată ideea. Căci MAMUCA a fost doar un proiect menit să vă întrebe:

    Arta poate fi văzută ”cum trebuie”?
Filter by
Cumpără acum de la

Preț

Editura