Volumul abordeaza comunicarea din perspectiva tehnologiilor de ultima ora si a rolului pe care new media il au in propagarea discursului politic, in stimularea participarii civice si in aparitia unor noi forme de populism. Exista doua generatii de politicieni populisti care isi promoveaza programele prin mijloace de comunicare distincte: cei vechi in special la televiziune, iar cei noi in mediul virtual. Lucrarea porneste de la observatia ca „revolutiile” Facebook si Twitter au polarizat analiza fenomenului intre optimistii participarii 2.0 si pesimistii comunicarii 2.0. Pesimistii comunicarii 2.0 acuza regimurile autoritare din Asia, Orientul Mijlociu sau nordul Africii ca folosesc tehnologie occidentala pentru a supraveghea si controla populatia. Optimistii participarii 2.0 sunt entuziasmati de asa-numitele „revolutii” Facebook/Twitter din Primavara Araba (Iran, Egipt, Tunisia, Bahrain, Siria, Libia). Cartea descrie fenomene ca citizen journalism, participatory journalism, aparitia presei alternative ca replica a societatii civile la lipsa de acces la presa mainstream si ca forma de protest a cetatenilor fata de „aservirea" presei traditionale. Fenomenul este abordat prin analiza noilor miscari sociale (new social movements) precum Occupy Movement sau Miscarea Uniti Salvam Rosia Montana.
Comunicarea 2.0. New media, participare si populism
Epuizat din stoc
SKU
a105140
29.34 LEI
Detalii
Mai multe informații
Editura | Adenium |
---|---|
Colecție | Colloquium |
ISBN | 978-606-8622-29-3 |
Număr de pagini | 272 |
Formatul cărţii | 13x20 cm |
Tip copertă | Brosata |
Data apariției | 2014 |
Recenzii
{{title}}
{{detail}}