Comunicarea 2.0. New media, participare si populism

Epuizat din stoc
SKU
a105140
29.34 LEI

Detalii

Volumul abordeaza comunicarea din perspectiva tehnologiilor de ultima ora si a rolului pe care new media il au in propagarea discursului politic, in stimularea participarii civice si in aparitia unor noi forme de populism. Exista doua generatii de politicieni populisti care isi promoveaza programele prin mijloace de comunicare distincte: cei vechi in special la televiziune, iar cei noi in mediul virtual. Lucrarea porneste de la observatia ca „revolutiile” Facebook si Twitter au polarizat analiza fenomenului intre optimistii participarii 2.0 si pesimistii comunicarii 2.0. Pesimistii comunicarii 2.0 acuza regimurile autoritare din Asia, Orientul Mijlociu sau nordul Africii ca folosesc tehnologie occidentala pentru a supraveghea si controla populatia. Optimistii participarii 2.0 sunt entuziasmati de asa-numitele „revolutii” Facebook/Twitter din Primavara Araba (Iran, Egipt, Tunisia, Bahrain, Siria, Libia). Cartea descrie fenomene ca citizen journalism, participatory journalism, aparitia presei alternative ca replica a societatii civile la lipsa de acces la presa mainstream si ca forma de protest a cetatenilor fata de „aservirea" presei traditionale. Fenomenul este abordat prin analiza noilor miscari sociale (new social movements) precum Occupy Movement sau Miscarea Uniti Salvam Rosia Montana.

Mai multe informații

Mai multe informații
Editura Adenium
Colecție Colloquium
ISBN 978-606-8622-29-3
Număr de pagini 272
Formatul cărţii 13x20 cm
Tip copertă Brosata
Data apariției 2014

Recenzii

Spune-ne părerea ta despre acest produs

Comunicarea 2.0. New media, participare si populism