E necesar oare ca invatarea sa se produca intr-un cadru fix, dupa anumite reguli, sau invatam oricand, la fel de natural precum respiram, din ceea ce traim si din ceea ce vedem zi de zi in jurul nostru? E nevoie sa impingem copiii de la spate si sa intervenim cu stimulente sau pedepse pentru ca ei sa invete? Nicidecum. „Invatarea chiar e distractiva", ne spune John Holt, cu atat mai mult cu cat e incurajata de curiozitatea inerenta copiilor si de dorinta lor de a face lucrurile „ca oamenii mari". In aceasta carte, autorul aduce numeroase exemple si ofera metode ingenioase pentru a ajuta copiii sa nu se blocheze in mecanismele ruginite ale educatiei formale. El vorbeste despre deprinderea scris-cititului, a aritmeticii, a muzicii, a stiintelor – intorcandu-se in permanenta la aplicatiile practice ale acestora si la bucuria pe care o genereaza atunci cand se transforma in abilitati. Randurile sale transmit optimism, incredere si, mai ales, dragoste pentru cei mai mici dintre noi – sustinand ideea ca invatarea se produce firesc si cu rezultate din cele mai bune, atunci cand nu e ingradita si compartimentata.
Detalii
John Holt (1927–1985), apreciatul reformator al sistemului traditional de invatamant din SUA, a promovat scolarizarea la domiciliu si a devenit celebru pe intregul mapamond in 1964 odata cu volumul How Children Fail (Cum esueaza copiii).
Mai multe informații
Editura | Trei |
---|---|
Colecție | Psihologie practica pentru parinti |
ISBN | 978-606-40-0548-9 |
Număr de pagini | 208 |
Tip copertă | necartonata |
Data apariției | 2018 |
Recenzii
{{title}}
{{detail}}