Noutăți

Grilă Listă
Setați descendent

24 Articole

Cumpără acum de la
  • Versuri
    Preț special 11.03 LEI Preț standard 14.70 LEI
    Epuizat din stoc
    Ion Minulescu (1881-1944), poet si prozator, a fost un reprezentant de seama al Simbolismului romanesc. Director al Teatrului National din Bucuresti (1926) si al artelor in Ministerul Artelor si Cultelor, din 1922 pana in 1940, acesta a semnat volume de poezii – Romante pentru mai tarziu, De vorba cu mine insumi, Nu sunt ce par a fi…, proza fantastica – Masti de bronz si lampioane de portelan, Cetiti-le noaptea, romane – Rosu, galben si albastru si piese de teatru – Pleaca berzele, Manechinul sentimental.

     

    Daca Bacovia se pune in scena pentru a se exprima, Ion Minulescu joaca teatru pentru a se disimula. La el, estetismul caracteristic simbolistilor pare asa de evident incat nu mai trebuie dovedit. Toata poezia minulesciana consta in ceremonialul pe care-l propune, in afectare si grandilocventa, in bufoneria pura. Ea este cel dintai exemplu limpede de poezie a poeziei din literatura romana. Valoarea vine nu din „sinceritatea” limbajului, ci din disproportia pe care poetul o cultiva intre ceea ce are de spus si felul in care spune.

     

    La drept vorbind, Minulescu nu spune nimic (sub acest raport, emotiile lui sunt de o banalitate desavarsita); si atunci se preface ca spune. Indiferent de tema – totul este simulat: iubirea, tristetea, nostalgia metafizica. Poetul este un simulant, dar unul plin de talent, in stare sa joace orice rol, inclusiv pe al sau propriu. – Nicolae Manolescu
  • Nuvele
    Preț special 14.18 LEI Preț standard 18.90 LEI
    Epuizat din stoc
    Un fragment dintr-o convorbire cu Felix Aderca publicata in 1926 arata fara dubii ca Liviu Rebreanu a ales sa scrie in limba romana si sa devina mare scriitor al literaturii romane mai degraba sub presiunea fortelor interioare ce tin de abisul psihologic decat determinat de imprejurari exterioare. Alegerea a insemnat totodata un efort intens de automodelare caci prima incercare demiurgica e chiar luarea in stapanire a limbii sale materne. Sublinierile din pasajul urmator reliefeaza aspectele multiple ale crizei de identitate traite si depasite de Liviu Rebreanu.
     

    Dar nici ofiter n-am simtit ca voi fi... Eu eram scriitor. Am scris si publicat nenumarate nuvele in ungureste si nemteste si am scris poate o suta de piese de teatru. Ori de cate ori vedeam un spectacol, scriam si eu o piesa. Intoarcerea spre literatura si cultura romana s-a facut aproape fara sa-mi dau seama. A fost poate ceva care n-a intrebat ratiunea. Tin minte o intamplare de pe atunci caracteristica si revelatoare. Facusem in grup scolaresc o excursie la Viena. Cand trenul a trecut frontiera Ungariei, elevii s-au sculat in picioare si au cantat un imn patriotic. Eu n-am avut acest indemn. Am ramas pe locul meu, tacut. N-am fost batut, cum ar fi fost firesc, dar am fost boicotat.

    Romaneste stiam, dar atat de putin, incat mi-a fost rusine cand o familie de romani din vechiul regat mi-a iesit inainte cu voiosie sa-mi vorbeasca, pe puntea unui vapor, pe Dunare, in Ungaria, afland ca sunt roman.

    Mi-am dat seama ca nu voi putea niciodata scrie romaneste fara o adancire a limbii noastre, fara o revenire la izvoarele ei cele mai curate.

    si am luat pe Creanga. Am inteles foarte putin. Am vrut sa citesc pe Caragiale dar n-am putut intelege nimic. Am reinvatat limba romaneasca asa cum inveti orice alta limba, vorbind si scriind in caiete cu teme si extrase. (Jurnal I, pag. 376-377)


    Rebreanu va recunoaste pana la sfarsit, dupa ce el insusi devenise marele romancier, ca un singur inaintas ramane neintrecut si va ramane intotdeauna: Caragiale.

    Constient sau involuntar, Rebreanu scrie una din cele mai zguduitoare pagini despre drama evreilor din centrul si rasaritul Europei Centrale, prinsi in conflicte ce-au macinat imperii si popoare. Povara insuportabila a lui Itic este conditia de exclus de catre micul univers, armata, al carui element se simtise. Razboiul si antisemitismul locotenetului sunt agentii care accelereaza criza eroului ce nu-si gaseste rezolvarea decat prin moarte.


    In subterana nuvelei de razboi se ascunde drama putin cercetata a crizei de identitate vs. alteritate pe care evreii Europei Centrale si de Sud-Est au trait-o acut. si cine altcineva ar fi putut-o explora decat Rebreanu care a cunoscut in tinutul Nasaudului satul Tradam numit apoi Jidovita pentru ca e un sat pur jidovesc intr-o regiune pur romaneasca, unicul sat jidovesc din Ardeal, care a trait si el conditia de exclus o data cu necazurile ce-i determina demisia din armata dar si cu denuntarea sa ca tradator la Bucuresti, care a trait criza provocata de alteritate si identitate si-a depasit-o, fericita sublimare!, prin intermediul scrisului - Elisabeta Lasconi
  • Poezii
    Preț special 14.18 LEI Preț standard 18.90 LEI
    Epuizat din stoc

    El va fi un poet local, in cel mai inalt si mai adanc inteles al cuvantului, si va ajunge unul din poetii nationali, nu plecand de la teorii sau de la sentimente generale, ci de la nemarginita dragoste pentru casa sa, pentru brazda sa, pentru biserica sa, pentru satul sau, pentru tinutul sau oltean si pentru tara sa ardeleana. El va iubi poporul romanesc, nu din datorie, nu din constiinta de carturar sau din simpatie de artist, ci din iubirea trainica si vesnica pentru parintii de-acasa, pentru fratii de joc, pentru vecinii bine cunoscuti, pentru preotul satului si pentru lauratul satului, si de aici pentru toti oamenii satului, tinutului si tarii sale ardelene.

  • Fefeleaga si alte povestiri fantastice
    Preț special 12.60 LEI Preț standard 16.80 LEI
    Epuizat din stoc

    Povestirea si nuvela lui Ion Agarbiceanu includ paginile de cea mai densa proza din intreaga sa opera. Preocupat a da aici contur universului spiritual al satului ardelenesc de dinainte si de dupa primul razboi mondial, cand framantarile si convulsiile desteptarii acestuia la constiinta plenarei sale emancipari genereaza puternice drame morale, scriitorul se fixeaza in devenirea prozei romanesti ca unul dintre cei mai interesanti deschizatori de drum, facilitand alaturi de loan Slavici consolidarea unei autentice si viguroase linii traditionale. Exemplare prin simplitate si profunzime, nuvelistica si povestirile lui Ion Agarbiceanu se contureaza, mereu mai mult, ca un moment de auto-determinare, de fixare pe coordonate proprii a epicii noastre moderne. CONSTANTIN CUBLESAN



        Cuprins:


    Valva bailor • Comoara • Valea-dracului • Duhul bailor • Oana precupeata • Om ratacitor • Vecina • Om nacajit • Vecinii • Betivul • Zile ploioase • Sarlatanul • Tutu Ilie • Vedenii • Nica • Luminita • Dura lex • Melentea • Darul lui Mos Miron • Fefeleaga



         Fragment din povestirea “Om ratacitor”:


     

        L-am cunoscut intr-o sara de iunie. Stateam in gradinuta de flori, in aerul plin de miresme, cand deodata aud la portita un glas moale, dulciu:

        - Buna sara.

        - Buna sara sa deie Dumnezeu, zic eu, privind intrebator la omul necunoscut un batran maruntel, imbracat in staie nemtesti, pline de praf.

        Era drumet. II poftesc in gradina. El deschide sfios portita, intra si se opreste inaintea unui grup de flori.

        - Frumoase pene ai! zice. Uite viorele invoalte, rumene si fragede. Ai pamantul gras. Garoafele nu-mi plac. Garoafa-i ca un ochi de sange. Da-mi tare place rezeda. Mireasma ei e-un catec dulce, adormitor.

        Vorbea domol, cu ochii la flori, razimat in carja. Abia acum puteam sa-l observ mai bine. Sa fi fost trecut de saptezeci de ani. Ii tremurau picioarele slabite, obrajii-i erau mancati de paraiase multe, si vinele, pe subt pielea surie, pe maini, i se-ngrosasera. Ochii insa-i ardeau domol si-aveau priviri ratacite.

        Il poftesc sa sada pe langa mine.

        — Eu, nepoate, zice, voi sadea, dar am o rugaminte: sa-mi dai salas de noapte. Ca, iata-s zdrobit de drumuri si nu mai pot alerga. S-acum sa-mi dai voie sa ma prezint: Vasile Oprean, om ratacitor prin lume.

        — Imi pare bine, domnule Oprean, te vad cu placere. Nici nu mai incape vorba ca vei duormi la mine. 

        — Asta sa n-o zici inca, nepoate. Poate sa nu-ti para bine si poate sa nu dorm la tine peste noapte.

        Il privii nedumerit. Dar el nu zise nimic, ci scoase o tabachera de tinichea, ingalbinita de vremuri, si-si rasuci anevoie cu degetele noduroase o tigara.

        — Vorbesc asa, spuse el, dupa ce-si aprinse tigara, ca sa nu te sperii. Unii oameni nu ma vad bucuros, peste noapte, nu-mi prea dau salas. Ca, uite, eu noaptea nu prea pot durmi. Am eu un cantec, si-mi vine cantecul acela in minte, noaptea mai ales, si-ncep sa mi-l cant. Noaptea eu tresar din somn si n-am hodina, ca alti crestini. Vezi, ca eu am un cantec...
  • Castelul din Carpati
    Preț special 14.18 LEI Preț standard 18.90 LEI
    Epuizat din stoc

    Aproape de satul Werst, undeva in Transilvania, se inalta Castelul din Carpati, parasit dupa plecarea ultimului sau stapan, baronul Radu de Gorj. Intr-o zi, o dara de fum se vede iesind din castel si o voce misterioasa se aude la hanul La Regele Matei. Tanarul padurar Nicu Deac si doctorul Patak, cu toata teama lor, se indreapta spre castel, ca sa vada ce se intampla, dar expeditia lor da gres. La putin timp dupa aceea, soseste in Werst contele Francisc de Telec, care hoinareste prin lume pentru a uita de moartea tragica, pe scena, a iubitei lui, cantareata de opera Stilla. Afland ca misteriosul Castel din Carpati ii apartine celui care l-a blestemat in momentul mortii Stillei, se hotaraste sa porneasca intr-acolo. O descoperire incredibila il asteapta...

  • Enigma Otiliei
    Preț special 14.18 LEI Preț standard 18.90 LEI
    Epuizat din stoc

    Flaubertian aş putea spune şi eu: „Otilia c’est moi“, e fondul meu de ingenuitate şi copilărie - G. Călinescu

    Romanul d-lui G. Călinescu este unul din cele mai bune romane din ultima vreme. De o construcţie sigură, cu o intuiţie socială şi psihologică de solid realism, de un adevăr sufletesc adânc şi de nuanţe sufleteşti revelatoare - Enigma Otiliei se clasează printre operele de întâia mână ale epicii noastre urbane.
    Pompiliu Constantinescu, 1938

    Prin Enigma Otiliei, roman obiectiv, de tipologie, balzacian, G. Călinescu realizează romanul citadin cu cea mai bogată galerie de caractere din literatura română...
    S-au recunoscut romancierului în afară de însuşirea de a observa umanitatea sub latura morală şi de a face clasificaţie caracterologică, puterea de a zugrăvi în detaliu un mediu după metoda aceluiaşi Balzac - Al. Piru

  • Invataturile lui Neagoe Basarab catre fiul sau Teodosie
    Preț special 12.60 LEI Preț standard 16.80 LEI
    Epuizat din stoc

    Literatura noastra veche din epoca slavonismului se poate mandri cu o opera literara exceptionala, ca stil, ca spirit si continut. Este vorba de opera unuia dintre cei mai cucernici si mai invatati domnitori ai Munteniei, de Invataturille lui Neagoe Basarab. Aceasta lucrare, de dimensiuni relativ mari, este o completare la stirile pe care ni le da istoria cu privire la stralucita domnie a voievodului muntean de la inceputul secolului al XVI-lea, la personalitatea lui inzestrata cu inalte calitati sufletesti, la mediul moral si cultural al epocii. In aceasta opera se proiecteaza idealurile vietii de atunci, inaltator si inviorator; aici gasim crampeie din viata curtilor noastre domnesti, aici apare figura smerita, dar barbateasca si plina de intelepciune batraneasca a lui Neagoe Basarab.

  • David Copperfield (vol. 3). Dragoste si glorie
    Preț special 19.69 LEI Preț standard 26.25 LEI
    Epuizat din stoc

    ...

  • Omul invizibil
    Preț special 15.75 LEI Preț standard 21.00 LEI
    Epuizat din stoc
    Strainul a venit la inceputul lunii februarie, intr-o zi de iarna, pe un vant taios si o ninsoare deasa, ultima ninsoare a acelui an, peste pasune, mergand pe jos de la gara Bramblehurst si ducand un mic portmantou negru in mana cu manusa groasa. Era bine infofolit din cap pana in picioare, iar borul palariei sale de fetru moale ii ascundea tot chipul, mai putin varful nasului; zapada i se adunase pe umeri si pe piept si adaugase o creasta alba poverii pe care o cara. A intrat clatinandu-se in hanul „Trasura cu Cai” mai mult mort decat viu si i-a dat drumul portmantoului pe jos.

    — Un foc, a strigat el, in numele milei omenesti! O camera si un foc!...

     

  • Masina timpului
    Preț special 15.75 LEI Preț standard 21.00 LEI
    Epuizat din stoc

    "— Si nu ne putem misca deloc in Timp, nu putem scapa de momentul prezent.
         — Dragul meu domn, exact aici gresiti. Exact aici greseste intreaga lume. Mereu scapam de momentul prezent. Existentele noastre mentale, care sunt imateriale si nu au dimensiuni, merg de-a lungul dimensiunii Timp cu o viteza uniforma de la leagan pana la mormant. Exact asa cum am calatori „in jos" daca ne-am incepe existenta la cincizeci de mile deasupra suprafetei pamantului.
        — Dar marea dificultate este aceasta, l-a intrerupt Psihologul; Te POTI misca in toate directiile prin Spatiu, dar nu te poti misca prin Timp.
        — Acesta este grauntele marii mele descoperiri. Dar gresiti spunand ca nu ne putem misca prin Timp...."

        Capodopera a literaturii SF, binecunoscuta in intreaga lume. Celebra lucrare ce trateaza legatura spatiu-timp in care este portretizat viitorul implacabil al umanitatii, indiferent de perioada de timp in care am putea calatori, fara a putea intelege mare lucru din mijlocul de transport. Asadar, mai degraba o capodopera „fiction" decat una science-fiction. Prima lucrare a lumii literare care trateaza calatoria in timp doar ca o modalitate de a ne aminti latura existentei umane. Infinitul razboi viata-moarte, o epopee a involutiei, mai degraba, decat a evolutiei umanitatii. 

  • Un Camino perpetuu. Jurnal de pelerin
    Preț special 15.75 LEI Preț standard 21.00 LEI
    Epuizat din stoc

    Unor oameni le plac locurile comode, care le oferă siguranța zidurilor... Altora le-ar plăcea să călătorească în jurul lumii, dar nu au bani sau timp. Alții nu pleacă de acasă, în excursii, pentru că ar trebui să facă față dialogurilor, pe care le consideră stresante, nefiind pregătiți pentru sinceritate. Alții nu riscă să-și deschidă sufletul, să râdă, să plângă, să se expună... Dar dacă stăm acasă, cum aflăm cine suntem noi, la ce ne raportăm, cum devenim mai buni, cum înțelegem viața, cum învățăm, cum ne luminăm? 
    Societatea, prin politicieni și mass-media, ne lasă să credem că suntem în centrul lumii, din motive ușor de bănuit. Suntem INVĂLUIȚI de această senzație hrănitoarea orgoliului și ÎNLĂNȚUIȚI de frica pericolelor "din afara zidurilor". Nu ne dăm seama că, precum politicienii, renunțăm de bunăvoie la atributele libertății! Dar noi nu vrem putere; noi vrem să râdem și să plângem de lucrurile pe care le vedem și pe care le auzim în jurul nostru!... 

  • In lumea dreptatii. Intuneric si lumina
    Preț special 11.81 LEI Preț standard 15.75 LEI
    Epuizat din stoc

    Un mare artist, un superb cizelator, un delicat povestitor, un intelept duios - iata cum cred ca s-ar putea caracteriza in cateva cuvinte Bratescu-Voinesti.
    Arta lui de-a povesti e unica in literatura noastra prin discretie, prin simplicitate, printr-o gingasie fireasca. In tot ce a scris e atata masura, atata cuviinta, atata farmec, incat poate servi de model tuturor celor care iubesc intr-adevar literatura buna. (Mihail Sadoveanu)

  • Palatul de clestar
    Preț special 9.45 LEI Preț standard 12.60 LEI
    Epuizat din stoc

    Cam pe la începutul vremilor, până unde praştia minţii nu azvârle, se povesteşte, aşa, ca din scorneală, că omul era croit din alte foarfeci şi cioplit din altă bardă.
    Tot cu mâini şi cu picioare era şi pe atunci, tot cu ochi şi cu urechi, tot cu nasul deasupra gurii şi cu călcâiele la spate, dar de învârtea copacul, smuls din rădăcină, şi mi-ţi izbea la mir leii pustiilor, dihăniile cădeau tumba, cu labele în sus, marghiolindu-se a moarte.
    Apele curgeau la vale şi munţii se ridicau în sus. Nu se pomeneau flori pe cer şi stele pe pământ - ca pe la pârdalnicii noştri de stihari - dar multe nu erau aşa după cum sunt.
    Împăraţii, de mureau în luptă de buzdugan, bine, iar de nu, li se uitau de zile. Numai dacă barba le mătura ţărâna la nouă coţi în urmă, chemau pe unul din feciori, pe cel mai viteaz şi mai cuminte, şi-i dăruiau năframa, inelul, paloşul, stema şi gonaciul, ca să poată împărăţi şi război în locul lor.
    Apărarea şi dreptatea atârna de tăişul paloşului. Cu mintea cântăreau şi hotărau, iar cu paloşul împărţeau. Şi spun unii că pe atunci mergea mai bine cu minte dreaptă şi fără de legi, decât ca în zilele noastre, cu legi şi cu minte strâmbă.
    P-aşa vremuri se zice că ar fi văcuit împăratul cu stema ruptă din soare, în cel mai frumos palat de cleştar şi peste cel mai înţelept şi mai viteaz norod.

  • Vizita
    Preț special 9.45 LEI Preț standard 12.60 LEI
    Epuizat din stoc

    ... Nouă ceasuri şi nouă minute... Peste şase minute pleacă trenul. Un minut încă şi se-nchide casa. Repede-mi iau biletul, ies pe peron, alerg la tren, sunt în vagon... Trec de colo până colo prin coridor, să văz în care compartiment aş găsi un loc mai comod... Aci. O damă singură, şi fumează, atât mai bine! Intru şi salut, când auz o mârâitură şi văz apărând dintr-un paneraş de lângă cocoana capul unui căţel lăţos, plin de funde de panglici roşii şi albastre, care-ncepe să mă latre ca pe un făcător de rele intrat noaptea în iatacul stăpânii-si.
    – Bůbico! zice cocoana... şezi mumos, mamă!
    „Norocul meu – gândesc eu – să trăiesc bine!... Luate-ar dracul de javră!”

  • Romeo si Julieta
    Preț special 15.75 LEI Preț standard 21.00 LEI
    Epuizat din stoc

    În Romeo şi Julieta problemele filozofice şi etice nu formează obiectul unor „dezbateri” ca, de pildă în Troilus şi Cresida. Din punct de vedere dramatic şi tematic, principalele imagini din piesă sunt lumina şi întunericul.
    Faptul că, pentru prima oară, în Romeo şi Julieta Shakespeare a dat iubirii omeneşti o formă atemporală conferă acestei piese un loc important nu numai în ceea ce priveşte evoluţia lui Shakespeare, ci şi evoluţia dramei elisabetane. Această experienţă fundamentală a iubirii profunde şi pătimaşe stă la baza întregii drame - Leon Leviţch

  • Povesti celtice
    Preț special 13.39 LEI Preț standard 17.85 LEI
    Epuizat din stoc
    ...„Ei, pe legea mea”, şi-a spus Tom, „am auzit vorbindu-se de spiriduşi şi, drept să spun, nu am crezut în ei... dar iată unul dintre ei în carne şi oase. Dacă mă pun pe treabă ca lumea, m-am aranjat. Se zice că nu trebuie să îţi iei ochii de la ei, altfel fug.”
    Tom s-a furişat un pic mai aproape, cu ochii ţintă la omuleţ, aşa cum se uită pisica la şoarece. Aşa că atunci când a ajuns foarte aproape de el, Tom i-a spus:
    — Domnul să-ţi cinstească munca, vecine!
    Omuleţul a ridicat capul şi a răspuns:
    — Mulţumesc frumos.
    — Mă mir că lucrezi în zi de sărbătoare, a spus Tom.
    — Asta e treaba mea, nu a dumitale, a fost răspunsul.
    — Ei, poate eşti destul de amabil să ne spui ce ai colea în ulcică? a spus Tom.
    — O fac cu plăcere, a spus el; este bere bună.
    — Bere! a spus Tom. Tunete şi trăsnete! De unde o ai?
    — De unde o am, nu? Ei, eu am făcut-o. Şi din ce crezi că am făcut-o?
    — Naiba ştie, a spus Tom; dacă nu din malţ, din ce altceva?
    — Ai greşit. Am făcut-o din iarbă neagră.
    — Din iarbă neagră! a spus Tom, izbucnind în râs. Doar nu mă crezi atât de prost încât să cred aşa ceva!
    — Faci cum vrei, a spus el, dar ce-ţi spun eu este adevărat. Nu ai auzit niciodată povestea danezilor?

     
  • Povesti japoneze
    Preț special 11.81 LEI Preț standard 15.75 LEI
    Epuizat din stoc

    • Stapanul Sac de Orez • Vrabia cu limba taiata • Povestea lui Urashirna Taro, baiatul pescar • Fermierut si bursucul • Shinansha, sau Carul care Arata spre Miazazi • Aventurile lui Kintaro, baiatul de aur • Povestea Prinsei Hase • O poveste din Japonia antica • Povestea ornului care nu voia sa moara • Taietorul de barnbus si copilul Lunii

  • Povesti Rusesti
    Preț special 13.39 LEI Preț standard 17.85 LEI
    Epuizat din stoc

    ..— Bună seara, Marusia! a spus el.
    — Bună seara! a spus ea.
    Au început dansurile şi jocurile. El s-a tras şi mai aproape de Marusia şi nu făcea un pas mai departe de ea. A sosit vremea să plece acasă.
    — Hai afară să ne luăm rămas bun, Marusia! zice străinul.
    Ea a ieşit pe uliţă şi, în vreme ce îşi lua rămas bun de la el, a agăţat pe furiş laţul de unul din nasturii lui. El a plecat pe drumul lui, iar ea a rămas unde era, deşirând ghemul. După ce l-a deşirat pe tot, ea a mers după fir, ca să afle unde locuia logodnicul ei. La început firul a urmat drumul, apoi   s-a întins peste tufe şi şanţuri şi a dus-o pe Marusia spre biserică şi direct în pridvorul acesteia. Marusia a încercat uşa; era încuiată. A mers în spatele bisericii, a găsit o scară, a pus-o în dreptul unei ferestre şi a urcat să vadă ce se afla înăuntru. Intrând în biserică, ea s-a uitat şi l-a văzut pe logodnicul ei stând lângă o groapă şi mâncând dintr-un cadavru – pentru că în noaptea aceea fusese lăsat în biserică un cadavru.
    Ea a vrut să coboare în linişte pe scară, dar, de frică, nu a mai fost atentă şi a făcut zgomot. Atunci ea a fugit acasă... aproape leşinată de frică, închipuindu-şi tot drumul că era urmărită. Era aproape moartă când a intrat în casă. A doua zi dimineaţă, mama ei a întrebat-o:
    — Ei, Marusia, l-ai văzut pe tânăr?

  • Trei pe doua biciclete
    Preț special 17.33 LEI Preț standard 23.10 LEI
    Epuizat din stoc

    Ei bine, cine a citit Trei intr-o barca, are acum posibilitatea sa citeasca si cea de-a doua opera a lui Jerome. Umor englezesc de calitate. De cea mai buna calitate!

  • Divina comedie
    Preț special 37.80 LEI Preț standard 50.40 LEI
    Epuizat din stoc

    Divina comedie este impartita in trei cantice: InfernulPurgatoriul si Paradisul iar fiecare cantica este impartita in treizeci si trei de canturi. Purgatoriul este o alta ipostaza a personalitatii umane care se indreapta spre zorile iradiate ale Renasterii. Lumea lui este strabatuta de filonul melancoliei, nou sentiment in poezia lumii. 
    Prezenta omului Dante, viu in lumea stelelor, a dus la reprezentarea umana a divinitatii.

  • Epopeea lui Ghilgames
    Preț special 14.18 LEI Preț standard 18.90 LEI
    Epuizat din stoc

    Mai veche decat Iliada si Odiseea, mai veche decat Biblia, epopeea care canta vitejia si suferintele lui Ghilgames, legendarul rege al Urukului, avea sa isi ia locul de cinste - oranduita in douasprezece tablete numerotate cu grija - in faimoasa biblioteca a regelui asirian Assurbanipal, la Ninive, in cel dintai veac inaintea erei noastre. Ea constituia pentru Asia Occidentala ceea ce aveau sa constituie poemele homerice pentru Grecia celui dintai mileniu inaintea erei noastre si, de pilda, Cantecul lui Roland pentru Franta celui de-al XII-lea secol: glorificarea unui erou, chintesenta a bravurii poporului sau. (Al. Dima)

  • Balta-Alba
    Preț special 11.81 LEI Preț standard 15.75 LEI
    Epuizat din stoc

    Cuprins:



    • Balta-Alba

    • Calatorie in Africa

    • O plimbare la munti

    • Vasile Porojan

    • Dridri

    • Postfata

    • Tabel cronologic

  • Poezii
    Preț special 11.03 LEI Preț standard 14.70 LEI
    Epuizat din stoc

    Cosbuc nu este numai un desavarsit tehnician, dar nu rareaori si un poet mare, profund original, un vizionar al miscarii sufletesti sempiterne cu un accent ardelean numaidecat evident, inimitabil si tocmai pentru aceea asa de des imitat. El a izbutit, ca si Eminescu de altfel, sa faca poezie inalta care sa fie sau macar sa para priceputa poporului si sa educe astfel la marele lirism o categorie de oameni straini in chip obisnuit de literatura. G. Calinescu

  • Avarul. Tartuffe
    Preț special 17.33 LEI Preț standard 23.10 LEI
    Epuizat din stoc
    Text integral. Colectia Teatru
Filter by
Cumpără acum de la

Categorie

Preț

Editura