Studiile reunite in volum ofera o imagine de ansamblu a sistemului educational, precum si solutii pentru buna functionare a acestuia. De la conceptul de sine academic, motivatie si autodeterminare pina la relatia elev-profesor si utilizarea noilor tehnologii, autorii isi prezinta argumentele si recomandarile pe baza celor mai importante cercetari efectuate la nivel mondial. Propunind o abordare moderna si teme actuale, lucrarea este o sursa de informatii utile atit pentru studentii care se pregatesc pentru o cariera didactica si pentru profesorii din invatamintul preuniversitar si academic, cit si pentru decidentii educationali.
Din cuprins: Reprezentarile sociale si cimpul educatiei • Emotia si cognitia in scoala • Perspective interculturale asupra invatarii • Succesul si esecul in educatie • Agresivitatea in mediul scolar • Fenomenul „favoritul profesorului” • Comunicarea nonverbala in clasa • Influenta sociala si mizele ei in mediul scolar • Cooperarea si competitia in clasa • Omogenitate si eterogenitate in alcatuirea claselor • Telefonul mobil, copiii si scoala • Trainingul intercultural in psihologia scolara