De la Vlad Ţepeş la Dracula Vampirul (mp3)

Recenzie a produsului (trimisă în 11 august 2009):
Asa e dat ca orice ai face tot la ultimul capitol ajungi... acolo unde Vlad Tepes devine Dracula. Atat e de neobisnuita viata Domnitorului, incat si dupa moarte ne tulbura existenta. Nici macar Neagu Djuvara nu se poate abtine sa nu aiba un capitol despre povestea lui Dracula. Astfel aflam ca vampirii vin de fapt de la sarbi, iar povestea este de fapt una absurda si trista. Si ca ar trebui sa o ignoram. Caci e un lucru rusinos sa te joci cu istoria neamului tau. Ceea ce e drept. Dar adevarul este ca putini (in afara de romani) stiu ca Dracula si Vlad Tepes sunt unul si acelasi caracter. Sau poate ca de fapt nici nu sunt.... Una e legenda si alta e istoria. Dar iata ca legenda este la fel de ciudata ca si istoria. Omul modern comod si plictisit va prefera intotdeauna legenda. Si poate asa curiozitatea ii va fi trezita si va ajunge si la istorie. Omul cult va rade auperior legendei. Dar in conditiile in care o cantareata de opera de mare clasa cum este Angela Gheorghiu este numita in presa vestica Draculettta, nu mai poti face abstractie de legenda! Probabil de aceea si Djuvara are un capitol despre Dracula. Dar mie povestea nu mi se pare trista, abracadrabranta! Sa ne gandim ca Angelei Gheorghiu i se spune Draculetta pentru ca este eleganta, culta si indrazneste sa spuna 'NU' cand toti se indoaie in fata unor persoane in care nu cred. Este sincera si curajoasa. Eu asa il vad pe Dracula si asa a fost si Vlad Tepes. De aceea inca se mai sperie toti de el. Cu atat mai bine! O carte savuroasa, placuta, scurta si la obiect. De la istorie la legenda. Taman buna pentru noi, grabiti din ziua de astazi.