Nu aveți nici un articol în lista d-voastră de dorințe.

    Sa predam ca in Finlanda. 33 de strategii simple pentru lectii pline de buna-dispozitie

    de Timothy D. Walker

    Nou

    Finlanda a surprins o lume întreagă în 2001, când elevii au obținut cele mai bune scoruri la testul internațional PISA, care evalua, în premieră, competențele de gândire critică ale școlarilor din peste 30 de țări – de la SUA și Germania la "tigrii" din Asia de Sud-Est. Finlanda a rămas în top și la urmă...
    Citeste in continuare...
     LEI0035

    Stoc epuizat

    Urgent Cargus Curier: 24-48 ore

    Finlanda a surprins o lume întreagă în 2001, când elevii au obținut cele mai bune scoruri la testul internațional PISA, care evalua, în premieră, competențele de gândire critică ale școlarilor din peste 30 de țări – de la SUA și Germania la "tigrii" din Asia de Sud-Est. Finlanda a rămas în top și la următoarele evaluări internaționale, ridicând întrebarea: Cum se face că elevii din micul stat nordic - unde zilele de școală sunt mai scurte, temele, aproape inexistente, iar testele standardizate sunt o raritate - au reușit să obțină scoruri la nivelul suprasolicitaților școlari asiatici? Plecat din SUA, pentru a preda la clasa a cincea într-o școală din Helsinki, autorul a aflat în scurtă vreme secretele reușitei finlandeze. De la pauzele de relaxare și crearea sentimentului de apartenență între elevi până la esențializarea materiei în "minilecții" și co-planificarea orelor împreună cu elevii, cartea vă încurajează să adaptați din metodele din miraculoasa școală finlandeză. 
    ---
    Pentru ca învățarea să se producă în mod autentic, aceasta ar trebui să devină "spațiul de întâlnire" dintre profesori, elevi și lumea reală. Construirea acestui spațiu de întâlnire presupune alinierea mai multor condiții. Despre aceste condiții și despre maniera în care le putem dezvolta ne vorbește Timothy Walker, care descifrează simplu și clar cheile succesului finlandez în educație. Această carte nu este despre Finlanda și despre un sistem de educație, ci despre copii, despre modul în care, oriunde și oricând, starea lor de bine, serviciile de suport pentru învățare, contactul cu natura, autonomia și încrederea fac ca lumile de multe ori paralele ale profesorilor și elevilor să se întâlnească și să genereze experiențe relevante de învățare. Dacă analizăm cele 33 de strategii propuse aici, vom observa că lucrurile simple, care stau în puterea noastră, sunt de fapt cele care fac diferența. În România de azi, singura cale solidă de transformare a educației este cea a profesorilor care vor și care pot să facă diferența între confortul și nepăsarea "lumilor paralele" și "spațiul comun de întâlnire" al experiențelor autentice de învățare.  Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti

    -----
    Timothy D. Walker este un profesor american care predă în Finlanda. Scrie pe teme educaționale pe blogul său ("Taught by Finland") și în revista The Atlantic.


    Cuprins
    Mulțumiri
    Cuvânt‑înainte
    Introducere


    Capitolul 1. Starea de bine
    Introduceți în orar pauze de relaxare
    Îmbinați învățarea cu mișcarea
    Aveți grijă să vă refaceți forțele după orele de școală
    Simplificați spațiul de învățare
    Împrospătați aerul din clasă
    Ieșiți în natură
    Mențineți o atmosferă liniștită în clasă

    Capitolul 2. Sentimentul de apartenență
    Alcătuiți o echipă de asistență pentru elevi
    Încercați să cunoașteți mai bine fiecare copil
    Jucați‑vă împreună cu elevii dumneavoastră
    Sărbătoriți realizările elevilor
    Participați la împlinirea aspirației comune a clasei
    Puneți capăt hărțuirii între elevi
    Încurajați elevii să se sprijine între ei

    Capitolul 3. Autonomia
    Acordați‑le elevilor multă libertate încă de la început
    Rezervați‑vă câteva intervale‑tampon
    Oferiți alternative
    Planificați activitățile școlare împreună cu elevii
    Creați situații reale de învățare
    Cereți responsabilitate din partea elevilor

    Capitolul 4. Măiestria
    Predați doar noțiunile de bază
    Extrageți din manuale conținutul relevant
    Valorificați avantajele tehnologiei
    Aduceți muzica în sălile de clasă
    Oferiți‑le elevilor mai multă îndrumare
    Puneți elevii să își dovedească cunoștințele
    Discutați notele împreună cu elevii

    Capitolul 5. Mentalitatea
    Căutați să atingeți starea de flux
    Fiți mai groși de obraz
    Colaborați cu colegii în pauza de cafea
    Invitați la ore specialiști
    Bucurați‑vă în tihnă de vacanțe
    Nu uitați de buna dispoziție
    Referințe bibliografice

    Scrieți o recenzie
    Nota
    Cod Produs: a173190
    Noutate: 8 mai 2018
    Editura: Trei
    Data aparitiei: 2018
    Colectie: Educatie si formare
    Traducător: Cristina Firoiu
    Număr de pagini: 248
    Formatul cărţii: 145x205
    ISBN: 978-606-40-0370-6
    Citeste in continuare...Citește mai puțin ...
    LibHumanitas • libraria online unde cartile bune iti dau idei LibHumanitas • libraria online unde cartile bune iti dau idei