Literatură
-
Nopţile reci ale copilăriei29.95 LEI
O carte-cult a literaturii turce, o redescoperire de senzație
Redescoperit recent, Nopţile reci ale copilăriei (1980), romanul autobiografic cu dimensiuni universale al lui Tezer Özlü, una dintre cele mai influente scriitoare turce, decedată mult prea timpuriu, a fost publicat deja în peste zece limbi. Tânăra naratoare tocmai s-a mutat la Istanbul dintr-un târg de provincie. În jurul ei, oraşul se schimbă fără încetare: se ridică zgârie-nori, se deschid noi cinematografe în timp ce fata şi familia ei încearcă să se obişnuiască cu viaţa în oraş. Deşi învaţă la o şcoală condusă de călugăriţe, tânăra pune la îndoială existenţa lui Dumnezeu. Se străduieşte să înţeleagă regulile pe care trebuie să le urmeze ca să-şi înăbuşe instinctele sexuale, însă îşi petrece nopţi lungi tânjind după căldura unui alt trup. Îşi doreşte să iubească şi să fie iubită. Într-o zi, când oraşul şi gândurile despre moarte o copleşesc, înghite un pumn de pastile. Şi astfel ajunge prima oară la clinica pe care o va vizita iar şi iar în diferite perioade ale vieţii.„Vocea lui Tezer Özlü este reflexia unui suflet profund, care pipăie existenţa cu degete gingaşe. Ea foloseşte forţa literaturii pentru a permite vieţii să existe la nesfârşit. Vocabularul ales şi grija din spatele frazelor limpezi şi tăioase, precum şi abilitatea de a smulge lucrurilor semnificaţii noi sunt uimitoare. Timpul se opreşte atunci când lumea este trezită la o nouă viaţă de limbajul său. Ea cufundă totul într-o lumină veşnică.” (Burhan Sönmez)
„O descriere profund emoţionantă a disperării, euforiei şi suferinţei.” (Kirkus Reviews)
„E straniu cu câtă claritate vorbeşte Tezer Özlü despre un alt timp şi totuşi, simultan, despre clipa de faţă.” (Financial Times)
„Nopţile reci ale copilăriei este expresia esenţializată a inimii lui Tezer Özlü.” (Los Angeles Review of Books)
-
Scurte scenarii iniţiatice29.95 LEI
Un el și o ea, Daniel și Mina, își povestesc pe rând experiențele onirice trăite în cele mai diverse situații. Fie că a fost vorba de un vis, de un moment de meditație sau pur și simplu de o halucinație, cei doi s-au văzut purtați în lumi alternative, cu alte reguli și alte înțelesuri, dar fiecare în parte a adus un moment de revelație, ulterior transpus în lumea reală, cunoscută. Un volum în care scurtele scenarii inițiatice dau măsura transformărilor umane prin intermediul transcendenței.
„Aceasta este o colecție de povestiri care pleacă de la istorii trăite, culese din numeroasele mele jurnale întinse de-a lungul multor ani. Recitind aceste jurnale, mi-am dat seama de potențialul prozastic al multor întâmplări, dar într-un sens anume, specific: acela de a trezi gustul pentru o realitate alternativă, deși totuși concretă, de a provoca deschiderea simțurilor spre o lume fascinantă, mult mai bogată decât cea ordinară. Altfel spus, de a incita cititorul să depășească banalitatea crasă care domină existențele noastre (și, în consecință, predomină și în proza scurtă contemporană). Și de a-i deschide acestui cititor, chiar a-i încuraja o perspectivă transcendentă asupra lucrurilor, omului, lumii. Finalmente, noi suntem ființe care se autotranscend continuu. Prozele acestea revendică realitatea transcenderii.” (Magda Cârneci)
-
9 noiembrie62.90 LEI
O poveste de dragoste memorabilă între un tânăr scriitor și muza lui.
BESTSELLER INTERNAȚIONAL
„9 NOIEMBRIE este încă un roman plin de emoții, exaltare și suferință, scris de Colleen Hoover. Mi-a plăcut la nebunie fiecare pagină și am savurat fiecare cuvânt.” — ANNA TODD, autoare de bestsellere New York Times
Fallon îl cunoaște pe Ben cu o zi înainte ca ea să se mute în celălalt capăt al țării. Atracția inoportună dintre ei îi face să petreacă împreună ultima zi a lui Fallon în Los Angeles, iar viața ei tumultuoasă îl inspiră pe băiat să se apuce de scris. Ea ,,m-a iubit” în ghilimele. AM ÎNCERCAT S-O PĂSTREZ AȘA CUM E, cu toate literele mari. În ciuda frământărilor și a relațiilor complicate pe care le are fiecare dintre ei, cei doi continuă să se întâlnească o dată pe an, pe 9 noiembrie. Până când, într-o zi, în mintea lui Fallon încolțește îndoiala că Benar fi sincer cu ea. Poate că tânărul a inventat o realitate perfectă, de dragul unei șocante întorsături de situație pentru romanul lui. În întunericul ei, ea rămâne tăcută. În întunericul meu, ea strigă. Sunt cei doi pregătiți să accepte că poveștile de dragoste nu au întotdeauna un final fericit? Va avea Fallon puterea să-l ierte?
-
Renașterea60.00 LEI
O nouă misiune a agentului Dan Raglan, disputată cu înverșunare fie pe tărâmurile de la granița Sudanului cu Republica Centrafricană, fie în suburbiile Moscovei. Raglan îi înfruntă pe rebelii africani sau pe agenții și mercenarii lui Putin, sfidând pericole teribile, iar uneori chiar neșansa.
„Cartea îndrăgitului autor britanic de gen oferă o acțiune explozivă prin care ne este solicitată adrenalina la cele mai înalte cote.
Aventurile se înlănțuie într-un crescendo spectaculos, mereu la limita supraviețuirii, iar imprevizibilul situației dramatice apărute de pretutindeni ne captivează pur și simplu.
Și cum să fie altfel, când îl regăsim în vâltoarea peripețiilor pe temerarul Dan Raglan, Englezul, fost luptător în elita Legiunii Străine, acum riscându-și viața într-o operațiune organizată de serviciul britanic de informații externe, binecunoscutul MI6. Miza-țintă: recuperarea, cu orice preț, din nisipurile Africii, a unui document conținând informații extrem de prețioase, hotărâtoare pentru englezi; dar la fel de râvnit și de ruși.
O misiune cu accente adesea sinucigașe, a cărei izbândă adversarii și-o dispută cu înverșunare fie pe tărâmurile aride de la granița Sudanului cu Republica Centrafricană, fie pe bulevardele sau în suburbiile Moscovei.
Acolo îi înfruntă Raglan pe rebelii sângeroși africani sau pe agenții și mercenarii lui Putin, sfidează în fiecare moment pericole teribile, iar uneori chiar neșansa, reușind de fiecare dată să își demonstreze, impresionant, înzestrările remarcabile.”– Claudiu Christescu
„De la o crimă în metroul londonez la o misiune care merge prost în Sahara, Gilman continuă acțiunea să curgă cu furie în cea mai recentă ieșire a lui Dan Raglan, un fost ofițer MI6 și soldat în Legiunea străină franceză. Povestea de fundal a lui Raglan și intriga politică întortocheată adaugă un strat suplimentar în această aventură internațională inteligentă și satisfăcătoare.” — The Financial Times, „Best Summer Books of 2023: Thrillers”
-
Midi în flăcări55.00 LEI
Midi în flăcări - al doilea caz al căpitanului Roger Blanc în Provence.
În Franța, vacanța de vară s-a încheiat, iar francezii se întorc la serviciu.
În Lançon, un avion militar se prăbușește într-o livadă de măslini, nu departe de baza aeriană. Tânărul pilot moare cu o zi înainte de a-și termina antrenamentul – accident, sinucidere sau un atac? Martorii se contrazic între ei...
Apoi o altă moarte suspectă în aceeași livadă de măslini.
Căpitanul Roger Blanc și colegii săi polițiști încep ancheta. Se pare că pilotul efectua un zbor pentru un client misterios. În mod ciudat, camarazii nu sunt deloc șocați de accident...
-
Amintiri din zilele ce vor veni57.00 LEI
În cel mai (re)cunoscut roman al scriitoarei mexicane Elena Garro, vocii orașului Ixtepec, narator omniscient și omniprezent, i se alătură cea a locuitorilor săi pentru a povesti despre dezamăgirea lor față de ordinea impusă după Revoluția mexicană și nenorocirile cauzate de Războiul Cristero.
„Povestea localității Ixtepec, de pe întinderea fierbinte a sudului mexican, în perioada Cristiadei din anii 1926-1929. Familii burgheze, militari, indieni săraci, prostituate, un personaj care se crede „domnul președinte” al republicii, o bătrână credincioasă, un oportunist şi mama lui avară, domnișoare fără altă perspectivă decât aceea a pereților casei dau viață acestui colț de lume cutremurat de conflictul dintre Guvern şi Biserică.
Căldura, alcoolul și atmosfera apăsătoare exacerbează nervii și amplifică o înfrigurare care ațâță violența unora ori trezește nevoia de iluzie a altora. Între acestea, urmărirea preotului și a sacristanului pentru a fi arestați, conform ordinelor, pune față în față solidaritatea umană și cruzimea absurdă, situează într-o relație, dintr-odată nouă, locatarele bordelului și militarii.
Război, iubiri imposible, neîmpliniri, trădări. Într-un loc undeva sub lumina tropicului, în care vor dăinui, ca „amintiri din zilele ce vor veni”, numele unor condamnaţi la moarte şi piatra în care s-a transformat „ingrata” Isabel, tânăra îndrăgostită tocmai de omul care a adus năpasta asupra ei și a familiei sale.
O carte cu pagini superb scrise, în care realul îşi acutizează accentul grav prin debordare în magic.” (Vasilica Gamardo, traducător)
Amintiri din zilele ce vor veni reprezintă istoria corală a orașului Ixtepec situat pe o câmpie din Mexic. Locuitorii sunt prizonieri ai unui timp nemișcat. Ixtepec a trăit vremuri mai bune, dar odată cu prezența militarilor și a generalului Francisco Rosas, străzile sale stagnează între plictiseală și lupte însângerate. Familia Moncada locuiește pe una dintre străzile principale ale orașului. Isabel, Nicolás și Juan sunt trei frați care știu că destinul lor a fost croit pentru a transforma orașul. Generalul Francisco Rosas nu vede dincolo de ochii translucizi ai iubitei sale, Julia, pe care o ține închisă în Hotel Jardín și pentru care tânjește o dragoste bolnavă.
-
Mutațiile45.00 LEI
Debutul literar al lui Jorge Comensal este o tragicomedie tandră-melancolică, o reflecție asupra suferinței și, mai ales, o reflecție asupra importanței limbajului. Explorând frica de moarte, Comensal a creat o lume atât absurdă, cât și hilară, care ne atinge cele mai întunecate emoții.
În romanul său de debut, cu umor și neliniște, Jorge Comensal povestește aventurile lui Ramón Martínez, avocat de succes, ateu militant și patriarh convențional, care suferă o glosectomie, și ale rudelor sale: Carmela, soția care trebuie să se obișnuiască cu certuri zilnice cu soțul ei mut, după mulți ani de pace; Paulina și Mateo, copiii adolescenți, care vor trebui să se obișnuiască cu mizeria cotidiană în timp ce se confruntă cu obezitatea și onanismul; Elodia, servitoarea, gata să renunțe la avocado și chili în schimbul unui leac miraculos pentru șeful ei; și Benito, papagalul care va deveni confidentul lui Ramón.
„Cancerul țese firele în Mutațiile, o poveste despre superstiție și lăcomie, despre consultații medicale și datorii neplătite, despre cercetarea științifică și cultivarea terapeutică a marijuanei, despre un oncolog egocentric, mișcat de fanatismul religios și de muzica lui Bach, și despre o psihanalistă neconvențională, ce explorează modalități de a ajunge la rezultate mai rapide pentru pacienții ei şi pentru un tânăr ipohondru.Un exercițiu speculativ implacabil (ca boala însăși) asupra limitelor compasiunii. O anchetă fără compromisuri, care încearcă să răspundă la o întrebare sinistră: ce faci înainte de a primi vestea unei boli incurabile?” — Juan Pablo Villalobos, scriitor
„Este nevoie de curaj pentru a debuta ca scriitor de ficțiune cu un roman care nu este comedie sau tragedie, ci ambele în același timp. Această provocare nu este doar îndrăzneală; ea este susținută de o vastă cultură, de distanțarea adecvată pentru a satiriza tot ce este la îndemână și de o bună doză de umor inteligent. Mutațiile conține ingredientele acestei formule și le manipulează cu atâta pricepere, încât nu încetează să stârnească admirația. [...] Este triumful unui scriitor inteligent și promițător.” — Pilar Castro, suplimentul El Cultural, El Mundo
-
Zile nefaste59.00 LEI
În calitate de vrăjitoare în orașul Chernograd, atacat anual de monștri și separat de restul lumii printr-un Zid periculos, Kosara a devenit specialistă în tratarea mușcăturilor de licantrop, în negocierile cu kikimore și în uciderea upirilor însetați de sânge.
Există un singur monstru pe care nu-l poate învinge: enigmaticul Zmey, cunoscut drept Țarul Monștrilor.
Trădată de cineva apropiat, Kosara nu are de ales decât să-și dea la schimb umbra, sursa puterilor ei, pentru o evadare rapidă. Forțată să se alieze cu Asen Bakharov, un detectiv fermecător și suspect de onorabil, tânăra își dă seama că există o singură cale prin care își poate recupera puterile.
Va trebui să facă față – fără umbră – celor mai mari amenințări ale Zilelor Nefaste.
Și are la dispoziție doar douăsprezece zile pentru a-l învinge pe cel mai mare monstru din trecutul ei.
-
Intunericul din noi75.00 LEI
Întoarce-te în lumea seducătoare și întunecată a bestsellerului romantasy Umbrele care ne despart!
Chrysantha Stathos a câștigat.
Și-a ascuns inteligența și ambiția în spatele măștii unei fete frumoase, naive și cu capul în nori – și a devenit o ducesă bogată. În așteptarea morții soțului ei, un bărbat depravat și mult mai în vârstă decât ea, tânăra se gândește că va obține în curând tot ce și-a dorit vreodată: libertate, bani și siguranță. Sau așa credea.Un bărbat care pretinde că este nepotul înstrăinat al răposatului ei soț a venit să-i fure moștenirea. Pentru a înrăutăți lucrurile, sora ei mai mică o să devină regină.Chrysantha decide că singurul lucru de făcut este să o eclipseze pe Alessandra la nunta ei cu Regele Umbrelor. Cât despre acest nepot care i-a dat peste cap toate planurile…Nu contează că este extrem de atrăgător și secretos, cu puteri misterioase. Nu, Crysantha vrea ca Eryx Demos să moară.Și o fată Stathos obține întotdeauna ce își dorește.Un fantasy savuros, plin de tensiune, trădări și romantism care creează dependență. — Stephanie Garber, autoarea seriei CaravalÎntunericul din noi ne oferă o eroină inteligentă și mortală, care este pe atât de frumoasă, pe atât de fioroasă. Fanii Alessandrei vor fi la fel de fascinanți de Chrysantha. — Kathryn Purdie, autoarea seriei Vraja oaselor sub clar de lună -
Inainte sa ne luam ramas-bunPreț special 37.50 LEI Preț standard 49.99 LEI
Obişnuiţii cafenelei magice Funiculi Funicula cunosc bine faimoasa ei legendă şi extraordinara ofertă de călătorie în timp. Mulţi dintre clienţii ei s-au reîntâlnit cu vechile iubiri, s-au împăcat cu familia înstrăinată şi i-au vizitat pe cei dragi. Dar călătoria nu este lipsită de riscuri şi există reguli stricte de urmat.
În tradiţia senzaţionalei serii Până nu se răceşte cafeaua a lui Toshikazu Kawaguchi, cititorii vor face cunoştinţă cu noi vizitatori: soţul care are ceva important de spus; femeia care nu şi-a putut lua rămas-bun de la câinele ei; femeia care nu a putut răspunde la o cerere în căsătorie; fiica nerecunoscătoare care şi-a alungat tatăl.
Cu personajele nostalgice şi poveştile înduioşătoare care îi sunt caracteristice, Kawaguchi ne întreabă, în frumosul şi obsedantul volum Înainte să ne luăm rămas-bun: „Pe cine ai vizita dacă ai putea călători în timp?”
-
Clandestin59.00 LEI
„Îmi amintesc că o vreme, în fiecare noapte, înainte de culcare, ne jucam de-a „cel mai frumos cuvânt de azi“ și odată tu ai spus clandestin și mi s-a părut cel mai frumos cuvânt auzit vreodată, mi l-am notat în jurnalul secret, pe care mi-ar fi plăcut să-l descoperi, am scris acolo clandestin de mai multe ori și nu l-am mai uitat niciodată. Nu știam ce înseamnă, dar nici nu voiam neapărat să aflu. Pentru mine însemna un secret, ceva care îți taie respirația. După câtva timp, ne-am plictisit și am renunțat la joc.“ Marin Mălaicu-Hondrari
„Acest al cincilea roman al lui Marin Mălaicu-Hondrari — un road novel epistolar desfășurat între dealurile Bistriței și insulele Camarile — este, poate, cel mai livresc & muzical și totodată cel mai aventuros epic.Atmosfera, personajele, temele, stilul sunt toate recognoscibile, dar în același timp au o remarcabilă prospețime dată de o anume nonșalanță narativă, de umorul și erotismul dialogurilor, de galeria de personaje neaoșe și cosmopolite, precum și de dramatismul istoriilor de familie și al situațiilor neobișnuite, pendulând între trecut și prezent, în turația motorului și foșnetul vinilului. Pitoresc și exotic, polifonic și intimist, livresc și detectivist, feminin și crud, Clandestin pare scris de un Bolaño ajuns la Sângeorz-Băi pentru a răzbuna în secret, în timp ce ascultă în loop Jimi Hendrix, o crimă politică petrecută în timpul mineriadei.” Marius Chivu
„Un roman de forță tăcută, acest Clandestin, al cărui ultim paragraf are, pentru cititor, efect aproape balistic. E drept, povestea însăși conduce într-acolo, căci Marin Mălaicu-Hondrari așază din nou în prim-plan un sniper (o mai făcuse cu niște ani în urmă, altundeva), fratele vitreg, dar atașat al protagonistei. Intervenția lui repune lumea în matcă și are darul de «a limpezi mintea», ni se spune, «pentru totdeauna». Gest necesar, la urma urmelor, căci epoca e coloidal tulbure, cu mineriadele și suspiciunile și provizoratul și politicianismul și averile și carierele și insensibilitatea ei. Însă aceasta e soluția la vedere, impusă de fapte. Salvarea, adevărata salvare, vine în realitate din poezie, personajul cel mai discret al cărții, cel în care Marin-Mălaicu Hondrari crede în surdină, fără pompă, fără ceremonial, și care nu doar că plutește pe deasupra frazelor, dar ajunge, adeseori, să le și locuiască intim.” Cosmin Ciotloș
Marin Mălaicu-Hondrari s-a născut la 29 ianuarie 1971, în Sângeorz-Băi. A publicat Zborul femeii pe deasupra bărbatului (poeme, Premiul Uniunii Scriitorilor, filiala Cluj), Cartea tuturor intențiilor (roman), Apropierea (roman), La două zile distanță (poeme, premiul revistelor Poesis Internațional și Transilvania), Lunetistul (roman, Premiul pentru Literatură al orașului Bistrița; nominalizare în cadrul Galei Premiilor Radio România Cultural, secțiunea „Proză”, nominalizări la Premiul Național de Proză al Ziarului de Iași și la Premiile revistei Observator Cultural), Războiul mondial al fumătorilor (roman), Urmele încercării (poeme) și Basmul cămilelor (carte pentru copii). Apropierea a apărut în Polonia, în traducerea lui Dominik Małecki, și în Spania, în traducerea Elenei Borrás García, iar Cartea tuturor intențiilor, în Franța, în traducerea lui Laure Hinckel. A scris în colaborare cu regizorul Tudor Giurgiu scenariul filmului Parking. În 2021 a primit Premiul Institutului Cervantes din București, pentru cea mai bună traducere din limba spaniolă: romanul Patria, de Fernando Aramburu. A tradus din spaniolă cărți de Mariana Enríquez, Fernanda Melchor, Agustina Bazterrica, Mario Vargas Llosa, Julio Cortázar, Manuel Vilas etc.
-
Acolo unde cântă racii59.00 LEI
Cartea care a creat senzație în întreaga lume și fenomenul care a cucerit mai mult de douăsprezece milioane de cititori.
Cea mai importantă carte a deceniului pentru Business Insider, cartea #1 a anului și bestseller internațional #1
Bestsellerul anului pentru The New York Times Book Review
Ani de-a rândul, Barkley Cove, un orășel liniștit de pe coasta Carolinei de Nord, a fost bântuit de zvonuri nelămurite despre Fata Mlaștinii. Așa se face că, spre sfârșitul anului 1969, când frumosul Chase Andrews este găsit mort, localnicii o bănuiesc pe Kya Clark, cea pe care ei o numesc Fata Mlaștinii. Însă Kya nu e cum umblă vorba. Sensibilă și inteligentă, ea a supraviețuit ani în șir, singură, în pustietatea mlaștinii, casa ei, găsind prieteni printre pescăruși și lecții de viață printre nisipuri. Și a venit vremea când ea tânjește după apropierea semenilor, după dragoste. Când doi tineri din oraș se lasă atrași de frumusețea sălbatică a fetei, Kya se simte tentată de perspectiva unei vieți noi, fără măcar să se gândească la ce-ar putea să-i aducă viitorul.
„O crimă misterioasă în mijlocul naturii și o poveste de dragoste cu un final pe care nu-l veți ghici și nu-l veți uita niciodată." Entertainment Weekly
„Un roman pasionant despre maturizarea unei fete singuratice în mlaștinile din Carolina de Nord." The New York Times
„Delia Owens explorează felul în care izolarea afectează comportamentul uman, precum și efectul profund pe care îl poate avea respingerea asupra noastră." Vanity Fair
„Un roman de o frumusețe tulburătoare." The New York Times Book ReviewDelia Owens și-a obținut licența în zoologie la Universitatea din Georgia și doctoratul în etologie la Universitatea din California. Împreună cu fostul ei soț, Mark, a scris trei cărți despre anii pe care i-au petrecut ca naturaliști în Africa, devenite repede bestsellere internaționale: Cry of the Kalahari, The Eye of the Elephant și Secrets of the Savanna. A primit Premiul John Burroughs pentru carte de știință și a publicat articole în Nature, African Journal of Ecology și International Wildlife. Romanul ei de debut, Acolo unde cântă racii, a fost ecranizat (producătoarea filmului este Reese Witherspoon, regia este semnată de Olivia Newman, iar din distribuție fac parte, printre alții, Daisy Edgar-Jones, Garret Dillahunt și Harris Dickinson). În prezent, trăiește în Idaho.
-
Englezul din Gara de Nord39.00 LEI
Îl cheamă Brian Spencer și se numără printre ultimii romantici ai Europei. În biografia lui apar războiul, Churchill, Stalin, Tito, Balcanii, împărțirea Europei, Bosnia, Ucraina. Destinul lui e să dea un sens întâmplărilor și năpastelor, plecând în ultima misiune a vieții. Bazat pe povestea reală a unui fost pilot britanic, acest roman e o pledoarie pentru libertate, curaj și speranță, în vremuri politice tulburi și periculoase.
„Englezul din Gara de Nord readuce la viață trecutul prezentat prin ochii personajului principal, cu migăloasă fidelitate și atâta vervă, încât ajungi să citești romanul pe nerăsuflate. Tatiana Niculescu ne invită să revizităm evenimente care au marcat și continuă să marcheze lumea de azi. Un roman viu ca viața, care evoluează în funcție de ea. Deosebit de semnificative sunt paginile care prezintă notoriul acord de «procentaj» pe care Winston Churchill l-a semnat cu Iosif Stalin în octombrie 1944, prin care cel din urmă, prin forță și denaturare, a impus la putere în spațiul est-european câte o minoritate comunistă. Încă mai trăim consecințele acestui act.“ — DENNIS DELETANT
-
Casa cu ușa de aur (seria Lupanarul, vol. 2)65.00 LEI
Eliberată din lupanarul din Pompeii, acum a ajuns curtezană, bucurându-se de o viață strălucitoare, însă plină de riscuri... Cu toate acestea e hotărâtă să se răzbune.
Amara a scăpat de viața de sclavă pe care a dus-o cândva în cel mai cunoscut bordel din Pompeii. Acum are o casă, veșminte frumoase, servitori — însă existența sa depinde de afecțiunea patronului ei, un bărbat pe care s-ar putea să nu-l cunoască atât de bine pe cât credea cândva. Deși încearcă să se adapteze la noul stil de viață, Amara este în continuare bântuită de trecutul ei. Noaptea se visează la Sălașul Lupului laolaltă cu femeile pe care le-a lăsat în urmă, iar ziua este urmărită de fostul ei stăpân. Pentru a fi cu adevărat liberă, va trebui să fie la fel de nemiloasă ca și el.
„O poveste frumoasă, sfâșietor de captivantă... Prietenia, dragostea, senzualitatea, puterea, ura și trădarea se contopesc într-un roman sclipitor, plin de tragedie, triumf și rezistență feminină.“ – The Book Reporter
„Lupanarul de Elodie Harper a fost una dintre cele mai însuflețitoare și mai palpitante cărți... Iar continuarea sa, Casa cu ușa de aur, e la fel de captivantă... Reconstituirea de către Harper a acestei lumi antice nu încetează să emoționeze.“ – The Guardian
„Pe baza unei documentări meticuloase, Elodie Harper oferă o altă perspectivă asupra locuitorilor fascinantului oraș antic Pompeii.“ – Woman&Home
„O poveste vibrantă și palpitantă, plină de detalii istorice, pe care Harper o relatează cu convingere și inteligență.“ – The Observer
Elodie Harper, jurnalistă și scriitoare apreciată pe plan internațional, a studiat poezia latină în cadrul studiilor de literatură engleză pe care le-a urmat la Oxford, ceea ce i-a stârnit interesul față de lumea Antichității. Lupanarul, primul roman dintr-o trilogie dedicată vieții femeilor din orașul antic Pompeii, a fost #1 bestseller London Times. A doua carte a trilogiei, Casa cu ușa de aur, a intrat imediat în Top 15 Bestseller Sunday Times. Elodie Harper a lucrat ca producător pentru Channel 4 News, iar în prezent este reporter și prezentator la ITV News.
-
Pânda de noapte55.00 LEI
Foarte puține cărți sunt atât de intense, inteligente și de-a dreptul înfricoșătoare. Citiți pe riscul vostru! - CHRIS WHITAKER
Ca un coșmar — n-o să-ți poți întoarce privirea de la ea. — SHARI LAPENA
Pași pe trepte. Doar o secundă să reacționezi. Ce se întâmplă în continuare va decide totul. Singură acasă cu copiii în timpul unei furtuni, o mamă aude un zgomot — în casele vechi se aud tot timpul zgomote. Dar acesta e tulburător de familiar: un pas neobișnuit de greu și de lent, care urcă pe scară. Vede silueta unui bărbat pe hol, învăluită în umbre. Îngrozită, își trezește în liniște copiii și-i împinge în cea mai veche parte a casei, într-o cămăruță secretă. Se ascund toți în timp ce bărbatul îi caută și încearcă să-i ispitească pe copii cu promisiuni și s-o convingă pe mamă să iasă la lumină. În bezna sufocantă, femeia încearcă să-și păstreze calmul și să facă un plan. Să caute o armă sau o cale de evadare? Însă apoi îl zărește. Chipul acela. Vocea aceea. Și își dă seama că situația e și mai gravă decât se temea, pentru că știe exact cine e bărbatul — și ce vrea.
Sierra reușește să integreze idei complexe despre percepție, traumă, vinovăție și autonomie feminină, fără să lase nicio clipă din mână nervii cititorului. - ELLE
Câți dintre noi n-au avut ocazia să audă o casă veche scârțâind noaptea și nu s-au întrebat dacă nu-i mai mult de-atât? Neliniștea devine teroare în debutul fascinant al lui Sierra, de o intensitate aproape insuportabilă. - L.A. TIMES
La limita dintre thriller psihologic și horror domestic, debutul fascinant al lui Sierra îi aruncă pe cititori cu capul înainte în coșmarul cu ochii deschiși al protagonistei fără nume. Flashbackuri bine sincronizate adaugă context și emoție. - BOOKLIST
Un thriller de-a șoarecele și pisica înspăimântător, în care scârțâitul scării este uvertura unei lupte pentru supraviețuire. – WASHINGTON POST
Excepțional! Oricât de captivant de plină de suspans ar fi intriga, Sierra arată și alte puncte forte remarcabile, de la decorul fascinant de bizar până la personajul principal memorabil, prototipul de „fată bună”, minionă, împinsă la limită de ani întregi în care a fost subestimată de bărbați puternici. Cireașa de pe tort este finalul superb, surprinzător și inevitabil. - PUBLISHERS WEEKLY
TRACY SIERRA s-a născut și a copilărit în munții din Colorado. Este avocat și locuiește în New England, într-o veche casă colonială, unde are propria cameră secretă. Când nu scrie, își petrece timpul cu soțul ei și cei doi copii. Pânda de noapte este romanul său de debut și a fost selectat pentru Fallon Book Club, inițiat de moderatorul TV Jimmy Fallon.
-
Barbati singuri45.00 LEI
Dar cu dragostea fata de mine cum ramane? Cine trebuia sa puna in sufletul meu de copil, de adolescent, de adult piesa aceea lipsa? Poate tata nu ar fi stiut cum, dar mi-ar fi explicat ca iubirea nu are sens sau ca nu exista, ca ceea ce ne dorim este doar o fictiune care ne-ar putea subrezi. Si nu as mai fi crescut asteptand sa cada din cer bucata aceea absenta din mine. Am perceput golul, l-am umplut cu ce-am stiut, cu ce-am crezut, cu ce m-am mintit ca am descoperit, cu vorbele mari ale oamenilor mici si caii verzi de pe pereti, cu gesturile stupide ale farsorilor si chiar cu ura sau indiferenta ta cand nu mai gaseam altceva...
Nu insirasem cuvinte niciodata, nici intr-un jurnal barem, dar aveam senzatia stranie ca ma aseman cu autorul acela care tot scrie, ajunge la jumatatea cartii fara sa stie ce vrea sa spuna si incotro se indreapta. Imi lipsea linia pe care trebuia s-o urmez, imi lipseau mobilul si entuziasmul. Golul din mine era imens, ma transformasem intr-un robot fidel programarii sale, intr-o masinarie care tanjea sa devina om. Operam gandindu-ma la altceva, priveam fara sa vad, concentrandu-ma inconstient pe zumzet, vorbeam doar cu oameni in care mutasem o parte din mine, iar neputinta fata de propria-mi persoana ma depersonalizase intr-atat, incat cu greu ar fi putut un strain sa ma recompuna. - Ileana Popescu Baldea
-
De ce scrii nu scapi60.00 LEI
Inspirata, ca atmosfera, din Suferintele batranului Wernher, precedenta carte a lui Gheorghe Sasarman, si conceputa intr-un stil bonom-mucalit, care o face irezistibila la lectura, piesa principala a volumului de fata vorbeste despre forta plasmuitoare a premonitiei, adica despre puterea de predestinare pe care scrisul o exercita insidios asupra celui care i se dedica. Imaginati-va, prin analogie, un Thomas Mann urcat ca pacient la Davos in urma scrierii Muntelui vrajit sau un Kafka transformat in ganganie dupa finalizarea Metamorfozei.
Printr-un paradox cauzal similar, scriitorul din De ce scrii nu scapi lasa "la dospit" un text nefinalizat in care este vorba despre o glezna fracturata si pateste, cu ocazia unei vilegiaturi, exact accidentul pe care il descrisese anterior, repausul medical fortat care urmeaza oferindu-i ragazul de a face inventarul tuturor catastrofelor despre care a mai scris, in asteptarea, calma si inteleapta, a efectelor pe care acestea le vor produce. Gheorghe Sasarman este un maestru al cauzalitatilor existentiale prapastioase, tratate literar in cheie ludica, decomplexata. Incitat de accidentul creativ care-i incetineste intrucatva corpul, dar in schimb ii dinamizeaza mintea, el recupereaza din trecut cateva texte proprii cu o consistenta destinala similara, realizand un volum tematic vesel, scris subtil si elegant, cu o incarcatura autoironica evidenta. - Stefan Borbely
-
Nuvele și schițe49.00 LEI
De la telegrame și clavir la caterincă, fotografie, telefon sau poate cinematograf, o preocupare pentru gadgeturi ale comunicării străbate lumea lui Caragiale... Dezinteresat de cinematograf, la ale cărui prime proiecții va fi asistat, fie la Bucureşti, fie la Berlin, Caragiale are un deosebit simț al vizualului (chiar cinematografic), identificat ocazional de critică. Apariția celei de-a şaptea arte poate oferi o altfel de lectură a lui Caragiale, urmărindu-se atât unele ocurențe ale scriitorului cu „marele ecran", cât și ecranizarea unor opere caragialiene. Dan Gulea
Opera caragialiană oferă un orizont de lectură inepuizabil. Clasicismul ei este util interpretărilor de manual prin identificări facile ale unor tipologii și prin delectabilul satiric. Modernismul ei este recuperabil pentru utilizatorii rafinați, capabili să-l scoată din context pentru a-l plimba în contextele lor. Localismul său îi bucură până la un punct pe iubitorii de specific național, fie el compozit, iar europeismul său cu bătaie lungă îi încântă pe cei care-l prețuiesc pe autorul care a ales calea exilului, sătul poate de autohtonism. Mai toți știu câteva citate pe de rost, evident cele care reflectă inepția: Caragiale al nostru e vechi, domnule! Angelo Mitchievici
-
Harry Potter si prizonierul din Azkaban (Harry Potter #3) (editie ilustrata)144.00 LEI
Ediția ilustrată a celui de-al treilea volum din seria clasică scrisă de J.K. Rowling, așteptată cu nerăbdare, abundă în momente magice create cu guașe, creion și pixeli de Jim Kay, câștigător al Medaliei Kate Greenway.
Stăpânul Întunericului stă singur și fără prieteni, părăsit de discipoli. Slujitorul i-a fost pus în lanțuri doisprezece ani. Astăzi, înainte de de miezul nopții, slujitorul va scăpa din lanțuri și va porni să-și regăsească stăpânul.
După un accident de proporții gigantice, nu fără legătură cu magia, Harry Potter scapă de familia Dursley – și din Little Whinging -, urcă în Cavalerobuz, unde nu este exclus să-l aștepte alte încurcături. Dar Ministerul Afacerilor Magice are treburi mai importante de făcut: Sirius Black, prizonier infam și discipol loial al Lordului Voldemort a evadat din fortăreața Azkaban. Se spune că-l caută pe Harry, iar Ministerul Afacerilor Magice a trimis dementori să colinde terenurile de la Hogwarts, înarmați cu un sărut ce soarbe sufletul.
În cel de-al treilea an al său la Hogwarts, zvonuri întunecate și prevestiri de moarte îl urmăresc pe Harry, iar el află adevăruri noi despre trecutul său și ajunge față în față cu unul dintre cei mai devotați slujitori ai Stăpânului Întunericului...
„Am fost profund emoționată să văd ilustrațiile lui Jim Kay. Îmi place enorm interpretarea pe care o dă el lumii lui Harry Potter. Mă simt onorată și recunoscătoare că și-a pus talentul la lucru pentru asta.” J.K. Rowling
-
Fundația VI. Preludiul fundației59.00 LEI
Premiul Hugo 1966 pentru cea mai bună serie din toate timpurile
Preludiul Fundației, prequal al seriei Fundația, dezvăluie primele demersuri ale lui Hari Seldon în domeniul psihoistoriei, o știință a cărei punere în aplicare ar putea salva Imperiul aflat în pragul declinului.
Deși la început este neîncrezător în propriile-i forțe, Seldon este încurajat și protejat pe tot parcursul misiunii sale de un personaj misterios, pe nume Chetter Hummin, și de tânara specialistă în istorie Dors Venabili.
-
Fundaţia I. Fundația49.00 LEI
Premiul Hugo pentru cea mai bună serie SF din toate timpurile
Hari Seldon, întemeietorul psihoistoriei, prezice prăbuşirea Imperiului Galactic şi instaurarea unei ere de barbarie care va dura treizeci de milenii. Cu ajutorul colaboratorilor săi, Seldon înfiinţează Fundaţia Enciclopediei Galactice, a cărei misiune este să salveze cunoştinţele a 12 000 de ani de evoluţie. Fundaţia este exilată pe Terminus, o planetă de la marginea Galaxiei, de unde se implică mersul istoriei, transformând ştiinţa în religie, iar savanţii în preoţi care s-o răspândească în lumile Imperiului.
-
Vulturul dincolo de cornul lunii44.99 LEI
Al cincilea roman din seria LOGOFĂTUL ANDRONIC.
Radu Andronic, slujitorul de taină al domnitorului Brâncoveanu, are de îndeplinit două misiuni foarte delicate și de importanță pentru Țara Românească: să-l prindă pe spionul Imperiului Otoman, cunoscut sub numele de Trandafirul, și să afle încotro a fugit boierul Gheorghiță Filipescu cu Smaragda, fiica boierului Dumitru Cerchez.
Două însărcinări la fel de dificile, dar nu imposibile, pentru cel mai bun spion al Cancelariei Negre. Însă...
Cum să afli cine este Trandafirul, când nimeni nu i-a văzut chipul? Și cum să spui înspre ce zări au apucat fugarii, când o prietenie din copilărie îi leagă? Și, mai ales, când știi că între Gheorghiță și Smaragda este dragoste mare și fără cale de curmat?
„De la Smaragda și Gheorghiță nimeni n-a primit veste. Și-au rătăcit urma în lume, dar, în lipsă de știre, oamenii simt nevoia a băsni. Unii zvonesc că s-ar fi statornicit în nemțime, alții le-au născocit bordei tocmai în celălalt capăt de lume spre a grămădi poște multe și gârlă mare între ei și blestemul părintesc. Iar alții zic că ar fi fericiți tare, făpturi binecuvântate, cărora Dumnezeu le-a hărăzit dar neasemuit: dragoste ce nu se stinge în veci.
Poate că așa e…“
-
Ochii jupâniței44.99 LEI
Al treilea roman din seria LOGOFĂTUL ANDRONIC.
Încă o călătorie înapoi în timp, în care cititorul se întâlnește din nou cu logofătul Radu Andronic!
O femeie misterioasă, cu o privire ce răpește sufletele domnilor, stă în inima unei ficțiuni din istoria îndepărtată. Între arme și săruturi, povestea de dragoste își trăiește spectaculos viața.
„La un pas și jumătate în umbra voevozilor stăteau marii spătari, în coaste marii postelnici, căpeteniile steagurilor se înșiraseră cerc frânt, de-a valma cu ceilalți dregători. Credința în biruință le sprijinea fără vlagă inimile, dar nimeni nu îndrăznea s-o mărturisească. Cetluiau cu căutătura hoardele păgânilor, gata să se năruie asupra Valahiei.
Pricina pentru care toată suflarea românilor își cerceta moartea înălțând zid la Dunăre avea rădăcini în născocirile hiclenilor și a unor ochi cu putere satanicească, de pe malul Bosforului. Într-o seară de florar…“
-
Letopisețul de argint44.99 LEI
Al patrulea roman din seria LOGOFĂTUL ANDRONIC.
Rodica Ojog-Brașoveanu trimite cititorul cu secole în urmă, atunci când la tronul Țărilor Române se aflau încă domni pământeni. Despre aceste vremuri vorbește personajul-cheie al cărții, Dimitrie Cantemir, în letopisețul său „de argint“.
Intrigi boierești, comploturi, deghizări, lupte pentru tron, povești de dragoste – toate acestea incită la lectură și atrag cititorul în misterul unei lumi de mult apuse.
„Zorile frângeau noaptea și cărturarul trudea încă asupra slovelor... Despre izbânda Brâncoveanului însă, slujit cu credință de logofătul Andronic, despre cărțile îndreptate de Casandra din Brașov, hainia Măriei Doamna, isprăvile lui Rustan ori ale Domniei sale, Letopisețul de Argint nu pomenește cuvânt. Tot astfel, condur mic de atlas nu lasă urmă asupra vreunei pagini... Și nimeni nu știe că s-a călătorit prin astă viață, acum două sute și mai bine de ani, flacără de argint mistuită în vâltorile vremii, Xana, contesă de Radowicze.“
-
O iarnă la New York49.99 LEI
Ai fi gata să-ți acorzi o a doua șansă dacă ai întâlni persoana potrivită într-un moment nepotrivit?
Ce loc e mai potrivit să-ți acorzi o a doua șansă, dacă nu New Yorkul, orașul noilor începuturi?
Iris ajunge în orașul în care orice e posibil, hotărâtă să o ia de la capăt în cariera ei culinară și să uite de Londra și de recenta ei experiență amoroasă, care i-a frânt inima.
Cutreierând străzile în timpul unui celebru festival gastronomic, se simte de parcă ar fi protagonista unui film. Apoi, brusc, dă peste o gelaterie care îi pare din cale-afară de cunoscută…
Înăuntru, la tejghea, stă un bărbat incredibil de arătos, cu un zâmbet irezistibil, dar care trece, la rândul lui, printr-o criză existențială.
Iar ironia sorții face ca Iris să fie singurul răspuns la problemele lui… Însă ea nu poate să-i dezvăluie asta. Sau poate?
Oare e pregătită să lase trecutul în urmă și să-și dea voie din nou să se îndrăgostească?
„O lectură plină de sensibilitate și de emoție, cu un amestec perfect de ingrediente: New York, mâncare, familie și romance!“
Sophie Cousens, autoarea romanului Anul viitor pe vremea asta, bestseller The New York Times„O lectură de vacanță, captivantă și înduioșătoare, care te va încălzi pe interior, apoi îți va trezi la viață toate simțurile, ca un scoop perfect de gelato, savurat pe străzile din Mica Italie. Un roman care te va face să visezi cu ochii deschiși: New York, New York, here I come…“ Anamaria Manolescu, coordonatoarea colecției Nemira Fiction
-
Cum să îţi ucizi angajatorul (seria Ghidul McMasters privind omuciderea, vol. I)59.99 LEI
Câștigător al EDGAR AWARD.
„Una dintre cele mai amuzante cărți ale anului“ CrimeReads
Cine nu s-a întrebat, pentru o fracțiune de secundă măcar, cum ar fi lumea dacă o persoană din cauza căreia a suferit cumplit ar înceta să mai existe? Probabil că nu ai auzit încă de Conservatorul McMasters, gândit pentru dobândirea excelenței în arta omuciderii. Pentru a fi admiși, candidații trebuie să aibă un motiv bine întemeiat pentru a elimina pe cineva care merită nici mai mult, nici mai puțin decât moartea. Campusul colegiului, a cărui locație rămâne un mister chiar și pentru cei care studiază acolo, este locul unde s-ar putea să devii obiectul de studiu al unui coleg de clasă și unde tema tezei de absolvire ar putea fi crima perfectă.
Pregătește-te pentru un sistem educațional pe care nu îl vei uita niciodată!
„Ții în mână o carte surprinzătoare. Rupert Holmes reușește să te facă să râzi de lucruri în privința cărora ar fi mai potrivit să te simți îngrozit sau oripilat.“ Marian Coman, redactor-șef Armada
-
Surâsul Caterinei. Mama lui Leonardo da Vinci69.90 LEI
Caterina – Wafa-naka, adică Ochi-de-cer după cum i se spune între cerchezi, poporul mândru din care se trage – este o fată sălbatică, liberă ca vântul. Galopează pe platourile înalte ale Caucazului, se luptă precum un războinic, ascultă vocile copacilor, ale animalelor și zeilor. Trăiește parcă în afara istoriei, până în clipa când tocmai istoria îi va schimba viața: Caterina devine o sclavă, o marfă ce va fi dată din mână în mână. Povestea ei este depănată rând pe rând de personajele cu care a interferat, iar scenografia se schimbă spectaculos, de la lumea marilor migrații tătare la cea a corăbiilor doldora de mărfuri și a galerelor de sclavi din Răsărit, de la Bizanțul încă strălucitor, la Veneția puternică și coruptă și la Florența cu bresle și arte înfloritoare. O cercheză devenită sclavă, care a oferit lumii unul dintre cele mai de preț daruri – pe fiul ei, Leonardo da Vinci.
Carlo Vecce, profesor la Universitatea din Napoli, este autorul unei descoperiri uluitoare: actul de eliberare al unei sclave de origine cercheză, Caterina.Toate documentele puse cap la cap cu minuțiozitatea unui investigator conduc spre convingerea ea că ar fi chiar mama lui Leonardo da Vinci. Din fiecare detaliu al cărții acestui excelent leonardist țâșnește iubirea acestuia pentru redarea onestă, bazată exclusiv pe documente autentice, a universului multietnic, colorat și viu din jurul bazinului mediteranean de acum jumătate de mileniu. O poveste despre robie și libertate, la fel de actuală și în zilele noastre și o abilă reconstrucție romanescă a unei descoperiri istorice.
-
Parfum de gheață39.90 LEI
Yōko Ogawa, una dintre cele mai apreciate voci ale literaturii japoneze actuale, creează, prin scriitura sa analitică și detașată, o rețea de personaje unite prin fire nevăzute de un destin misterios.
După sinuciderea neașteptată a iubitului ei parfumier, Ryōko devine conștientă de cât de puțin știa despre trecutul lui Hiroyuki. La început, încercarea de a-i explora personalitatea scoate la iveală doar câteva fraze enigmatice salvate pe o dischetă. Invocând tema geniului și a inadecvării, Yōko Ogawa ne introduce într-un univers poetic pe care îl situează la limita dintre oniric și real, dintre mit și tangibil. Ce poate dezvălui istoria personală a lui Hiroyuki, fostul copil-minune al matematicii și un artist desăvârșit? Ce se află la capătul unei călătorii care pornește din Tōkyō și ajunge până în Praga, acolo unde un incident din adolescența lui Hiroyuki își trimite ecourile până în prezent? Din dorința de a reconstrui trecutul celui iubit și de a-i accepta moartea, Ryōko îndepărtează umbrele care învăluie inocența, recuperând, împreună cu cititorii, o tulburătoare poveste de dragoste cu elemente de magie și mister.
„O construcție ireproșabilă, o carte magnifică despre doliu și cunoașterea celuilalt.“ — L’Express
„Ogawa scrie cu un stil atât de clar, încât citirea romanelor ei este ca și cum am privi într-o apă limpede. Dar chiar și în apa cea mai limpede pot sta la pândă curenți pe care nu îi observăm până nu ne scufundăm. Dacă înotăm în lumea lui Ogawa, suntem smulși de forțe mult mai ușor de simțit decât de văzut.“ — The New York Times Book Review
„Parfum de gheață inspiră cititorii să își croiască propriul drum, să ofere spațiu viselor și să fie adevărații protagoniști ai vieții lor.“ — Takamori.it
-
Limba lui Hristos49.90 LEI
O poveste despre limba lui Hristos care ne poarta din primul deceniu crestin pana in luptele din Orientul secolului XXI.
Exista un loc unde se vorbeste limba lui Hirstos, nu departe de Drumul Damascului, la o abatere de cativa kilometri, in muntii Antiliban. Locul se numeste Maaloula si inseamna "poarta" in aramaica occidentala. Acolo s-a retras, urmarita de soldatii romani, Sfanta Tecla, prima ucenica a Apostolului Pavel si prima mucenita a crestinatatii. Pe acelasi drum urmeaza sa paseasca, aproape doua mii de ani mai tarziu si fara sa cunoasca povestea intemeierii locului, un arab crestin din nordul Libanului, izgonit din tara sa. Arabul ajunge pe Drumul Damascului in plin razboi civil sirian, dupa ce si-a risipit averea pentru a cumpara demnitati in tara de adoptie.
Romanul Limba lui Hristos e povestea revelarii intamplatoare a faptelor din primul deceniu crestin, in contextul unor intamplari petrecute intre 1975 si 2013, dintr-un Orient la fel de incert ca acela din Antichitate si la fel de volatil ca parfumurile Arabiei. O ultima cruciada interioara este dusa pe teritoriul fluid al Orientului. Exista un loc unde inca se mai vorbeste limba lui Hristos. Exista.Adrian Lesenciuc scrie versuri, romane, critica si istorie literara, eseuri, cu aceeasi invatata dezinvoltura si pedanta aplecare asupra paginii, caci eleganta descinderilor sale in atatea zone se sprijina pe o biblioteca impresionanta. Stie ce inseamna ordinea si disciplina, asa incat poate cocheta liber cu formele haosului si ale neoranduielii, dispus oricand sa le imprumute rigori. Gandeste viata cu exuberanta unui locuitor lucid si implicat al viului, dar cantareste sobru si manifestarile muritudinii. Toate astea, intr-o eleganta limba romaneasca, atat de bine si bogat stapanita, incat isi poate ingadui si sa se lase - cu incantare - in voia jocurilor ei de sonuri si cuvinte. - Irina PetrasPot banui ca [...] Adrian Lesenciuc a pus, mai presus de scriitura, intreaga sa forta de compozitie literara, ca a maruntit in gand fiece fraza si fiece tablou izvodit din istoria unei alte Lumi. - Parintele Constantin NeculaNota distopica din romanele mele are legatura cu dorinta de a avertiza asupra formelor de alunecare subtila. Daca istoria mare ar fi ascultat fictiunea, ar fi fost mai atenta la personajele politice care aplica tehnica piciorului in prag. O lectura a romanului Noi al lui Evgheni Zamiatin, din 1920, ne-ar fi tinut departe de escaladarea hitlerista. Ar fi existat vocile opozitiei care sa opreasca mai devreme intentia de macel sau chiar Holocaustul insusi. Asta face distopia: stopeaza alunecarile societatii in mainile unor indivizi cu porniri dictatoriale, care sacrifica totul pentru propria putere si pentru propria statuie. Nu lumea este distopica, ci fictiunea care avertizeaza, care isi castiga astfel rolul social. - Adrian Lesenciuc
Cuprins: • I. Eu • II. Adel • III. Cruciada • IV. Shaul • V. Tecla • VI. Calea • VII. Eu • VIII. Adel • IX. Cruciada • X. Shaul • XI. Tecla • XII. Calea • XIII. Eu • XIV. Adel • XV. Cruciada • XVI. Calea
Ilustratie coperta Sfanta Tecla la Este, pictura de Giovanni Battista Tiepolo. -
Nu e de ajuns să închizi ochii28.00 LEI
O sinucidere. O casă de golit. Un fiu ale cărui sentimente pentru tatăl său sunt împărțite între dragoste și ură. Fiecare obiect din garajul unde l-a găsit spânzurat îi evocă o amintire, un capitol turbulent al vieții lor de familie, al relației cu un tată violent și absent, pradă demonilor care i-au ruinat viața. Nimeni nu poate scăpa însă de propriul trecut, de ceea ce i-a definit destinul. Retrăind amintirile în sens invers, fiul descoperă adevăruri neașteptate.
Nu e de ajuns să închizi ochii este portretul unei vieți marginale, al unui tată care nu a știut niciodată să fie tată și al unei familii disfuncționale care rezistă unită în ciuda a tot. În acest roman, Danny Émond explorează tema neputinței de a comunica dintre părinți și copii. O poveste delicată în ciuda durității subiectului, scrisă într-un stil pe cât de sobru, pe atât de emoționant.