Automutilarea. Psyche on the Skin

Epuizat din stoc
SKU
a226716
47.25 LEI
Pe scurt

Alex Donovici (n. 30 iulie 1975) a absolvit, în 1994, liceul de matematică-fizică „Traian” din Deva. A urmat cursurile Facultății de Litere Filosofie și Istorie a Universității de Vest – Timiștoara, secția Jurnalistică-Engleză. La finalizarea lor, în august 1998, a fost angajat la Pro TV Deva ca reporter, fiind detașat în septembrie 2000 la București, unde lucrează și acum ca Head of the News Desk. Prima carte publicată, Țup, IMPOSIBIL e doar un cuvânt, a apărut în mai 2018. Au urmat Țup, Salvatoarea Iernii, O iarnă de povești (coautor), Țup și Pădurea Încremenită, Țup, nu ai nevoie de aripi ca să poți zbura, Întâmplări Vindecătoare (coautor), Comoara lui Ben și Ale și sufletul cărților.

Alex Donovici este, înainte de orice, tatăl Alexandrei, o fetiță frumoasă și tare isteață. Apoi, este soțul Cristinei Donovici, iar împreună au pus bazele proiectului Poveștile Cristinei, un site cu povești audio, scrise de ei, pentru fetița lor.

Propria experiență a autoarei cu diferite cadre medicale care au fost fie ostile – din dorința de a nu fi manipulate – fie au dorit să o ajute și să-i explice stările mintale care îl determină pe pacient să se autovătămeze, au ajutat-o să înțeleagă câte prejudecăți există cu privire la „automutilare”. Aceste situații au determinat-o pe Sarah Chaney să pornească într-o cercetare – la prima vedere neobișnuită – asupra modului în care autovătămarea a fost percepută în timp.

Incursiunea în istoria practicii de automutilare are un dublu scop: pe de-o parte îl familiarizează pe cititor cu diferite circumstanțe istorice, iar de pe alta, oferă o sursă bogată de informații despre medicină și idealurile culturale.

Analiza sa demonstrează faptul că ostilitatea față de automutilare – atât în prezent, cât și în trecut – a fost și este fondată pe diferite preconcepții: „Prin această abordare, pun sub semnul întrebării noțiunea că automutilarea poate fi privită ca un comportament omenesc constant și universal, cu un anumit set de semnificații. Explorez trei epoci și practici diferite ale autovătămării, fiecare dintre acestea deosebindu-se prin cel puțin o trăsătură semnificativă de definițiile moderne. Practica păgână și de la începuturile creștinismului a castrării religioase a avut un set specific de semnificații sociale și politice – precum și spirituale. Este important de menționat că masculinitatea nu era privită ca intrinsec legată de organele sexuale, așa cum a început să fie privită în anii ulteriori. Între timp, procesiunile de flagelare din Evul Mediu au reconfigurat mortificarea religioasă timpurie într-o practică de grup cât se poate de publică. Ca activitate de grup, privită adesea ca având conotații pozitive, flagelarea religioasă din Evul Mediu nu are nicio legătură cu presupoziția modernă că autovătămarea este o activitate personală și privată. În cele din urmă, vătămările autoprovocate au o legătură importantă cu istoria practicii medicale prin conceptul „lăsării de sânge”.

Definițiile automutilării din secolul al XIX-lea, autotăierea abia dacă era menționată –  astăzi a devenit un arhetip al autovătămării – însă pentru medicii și pacienții victorieni, autotăierea era mult mai apropiată de autotratare decât alte forme de autovătămare, deoarece lăsarea de sânge a fost o practică medicală cu utilizare amplă mai bine de două mii de ani”.

Care este rolul tatuajului în largul peisaj al automutilării și al manipulării celuilalt? Veți afla citind această carte!

Mai multe informații
EdituraPaideia
Colecție Savoir-vivre
Ediția cărții 1
ISBN 9786067484465
Traducător George Chiriță
Număr de pagini 362
Formatul cărţii 14.5 x 20.5 cm
Tip copertă brosata
Data apariției 2021
height 0
Nou Nou
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsAutomutilarea. Psyche on the Skin
Rating-ul tău