Bărbaţii sunt precum pantofii. Texte dramatice de stand-up comedy

în stoc
SKU
a212076
30.00 LEI
Pe scurt

Prefață de Camelia Curuțiu


Aceasta e o carte care își propune să ofere, atât publicului larg, cât și celui de specialitate – actori, regizori și dramaturgi, noi perspective și experiențe, o carte plină de haz care îl va face până și pe cel mai lipsit de umor dintre noi să‑și depășească condiția de „sărac cu duhul”, un adevărat manual de tehnică și scriitură dramatică și, nu în ultimul rând, o adevărată sursă de inspirație pentru orice artist (sau șomer) care dorește să urmeze o carieră de succes în lumea show‑ului de stand‑up comedy. (Camelia Curuțiu)


* * *


Dacă într‑o zi nu mi‑aș fi găsit pe internet unul din textele mele preferate, în câteva sute de locuri și pe zeci de pagini de facebook, fără ca numele meu de autor să fie pomenit, nu m‑aș fi apucat să public această carte acum. […] Fiind iute la mânie, m‑am întrebat cum mi‑aș mai putea cere, eventual chiar reclama dreptul de autor asupra textelor mele? M‑am liniștit spunându‑mi că n‑am, până la urmă, nici de ce, și nici cum. Sau... am cum? Brusc, m‑a entuziasmat ideea de a strânge cât de multe texte scrise de mine pentru stand‑up comedy mai pot să găsesc (scobind prin hard-discuri vechi, sau căutând pe computerul actual) –, unele spuse în urmă cu mai bine de zece ani de scenă sau la emisiunea HBO – Stand‑up Café, altele nespuse încă pe o scenă, doar scrise și eventual postate pe contul meu de pe facebook. Poate am chiar material de o carte, mi‑am zis; doar la noi lumea încă mai citește, din fericire, textul tipărit. Ar fi o cărticică ușoară, numai bună de citit când călătorești, când zbori cu avionul. Sau ar putea fi mai mult decât atât? Utilitatea practică a acestui demers poate merge dincolo de amuzamentul cititorului întâmplător: ca orice alt text dramatic, și textul de stand‑up comedy ar putea fi folosit ca exercițiu actoricesc pentru studenții la actorie sau, de ce nu, chiar pentru cei care vor să intre la facultatea de teatru. De asemenea, aceste idei și texte pot fi un imbold, o sursă de inspirație pentru cei care și‑ar dori vreodată să facă stand‑up comedy. (Patricia Nedelea)


* * *


PATRICIA NEDELEA este un om al Renașterii, sau mai exact o femeie a Renașterii, studiile ei universitare cuprinzând o varietate largă de științe umaniste și sociale. A terminat o facultate de actorie, o facultate de jurnalistică și limba engleză, patru masterate în lingvistica limbii române, antropologie, studii de gen, istorie și civilizație. Cele două doctorate obținute la două prestigioase instituții europene – CEU și EUI – aplică studiile de gen pe dramele shakespeariene și punerile lor în scenă, dar și arta memoriei pe sistemele vizuale ale cărților de tarot, un artefact produs de Renașterea italiană. În plus, Patricia este prima femeie din România care a făcut stand-up comedy (din 2006 până în 2011), pe scena Teatrului Național din Cluj-Napoca și la HBO România, în emisiunea „Stand-up Cafe”. Cărțile academice publicate până în acest moment sunt: Three Shakespearean Graces: a queer perspective, 2012, Femina Ludens: Re-Con-Queering Shakespeare, 2012, Ochiul care privește, ochiul care plătește (și nici nu clipește), 2012, Femina Ludens Playing Shakespeare, 2017 și Didascaliile lui Camil Petrescu – o scriere dramatică unică, 2020. Patricia Nedelea a publicat și cărți de ficțiune: thrillerul Constant Guests, 2016 (tradus în română: Oaspeți nechemați, 2017), romanul comic Vai, l-am omorât pe Sergiu, 2017.
Dacă în viitor Patricia va mai urca sau nu pe scenă pentru a face stand-up rămâne, deocamdată, un mister.

Prefață de Camelia Curuțiu


Aceasta e o carte care își propune să ofere, atât publicului larg, cât și celui de specialitate – actori, regizori și dramaturgi, noi perspective și experiențe, o carte plină de haz care îl va face până și pe cel mai lipsit de umor dintre noi să‑și depășească condiția de „sărac cu duhul”, un adevărat manual de tehnică și scriitură dramatică și, nu în ultimul rând, o adevărată sursă de inspirație pentru orice artist (sau șomer) care dorește să urmeze o carieră de succes în lumea show‑ului de stand‑up comedy. (Camelia Curuțiu)


* * *


Dacă într‑o zi nu mi‑aș fi găsit pe internet unul din textele mele preferate, în câteva sute de locuri și pe zeci de pagini de facebook, fără ca numele meu de autor să fie pomenit, nu m‑aș fi apucat să public această carte acum. […] Fiind iute la mânie, m‑am întrebat cum mi‑aș mai putea cere, eventual chiar reclama dreptul de autor asupra textelor mele? M‑am liniștit spunându‑mi că n‑am, până la urmă, nici de ce, și nici cum. Sau... am cum? Brusc, m‑a entuziasmat ideea de a strânge cât de multe texte scrise de mine pentru stand‑up comedy mai pot să găsesc (scobind prin hard-discuri vechi, sau căutând pe computerul actual) –, unele spuse în urmă cu mai bine de zece ani de scenă sau la emisiunea HBO – Stand‑up Café, altele nespuse încă pe o scenă, doar scrise și eventual postate pe contul meu de pe facebook. Poate am chiar material de o carte, mi‑am zis; doar la noi lumea încă mai citește, din fericire, textul tipărit. Ar fi o cărticică ușoară, numai bună de citit când călătorești, când zbori cu avionul. Sau ar putea fi mai mult decât atât? Utilitatea practică a acestui demers poate merge dincolo de amuzamentul cititorului întâmplător: ca orice alt text dramatic, și textul de stand‑up comedy ar putea fi folosit ca exercițiu actoricesc pentru studenții la actorie sau, de ce nu, chiar pentru cei care vor să intre la facultatea de teatru. De asemenea, aceste idei și texte pot fi un imbold, o sursă de inspirație pentru cei care și‑ar dori vreodată să facă stand‑up comedy. (Patricia Nedelea)


* * *


PATRICIA NEDELEA este un om al Renașterii, sau mai exact o femeie a Renașterii, studiile ei universitare cuprinzând o varietate largă de științe umaniste și sociale. A terminat o facultate de actorie, o facultate de jurnalistică și limba engleză, patru masterate în lingvistica limbii române, antropologie, studii de gen, istorie și civilizație. Cele două doctorate obținute la două prestigioase instituții europene – CEU și EUI – aplică studiile de gen pe dramele shakespeariene și punerile lor în scenă, dar și arta memoriei pe sistemele vizuale ale cărților de tarot, un artefact produs de Renașterea italiană. În plus, Patricia este prima femeie din România care a făcut stand-up comedy (din 2006 până în 2011), pe scena Teatrului Național din Cluj-Napoca și la HBO România, în emisiunea „Stand-up Cafe”. Cărțile academice publicate până în acest moment sunt: Three Shakespearean Graces: a queer perspective, 2012, Femina Ludens: Re-Con-Queering Shakespeare, 2012, Ochiul care privește, ochiul care plătește (și nici nu clipește), 2012, Femina Ludens Playing Shakespeare, 2017 și Didascaliile lui Camil Petrescu – o scriere dramatică unică, 2020. Patricia Nedelea a publicat și cărți de ficțiune: thrillerul Constant Guests, 2016 (tradus în română: Oaspeți nechemați, 2017), romanul comic Vai, l-am omorât pe Sergiu, 2017.
Dacă în viitor Patricia va mai urca sau nu pe scenă pentru a face stand-up rămâne, deocamdată, un mister.

Mai multe informații
EdituraScoala Ardeleana
ISBN 9786067975345
Număr de pagini 174
Formatul cărţii 13 x 20 cm
Tip copertă brosata
Data apariției 2020
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsBărbaţii sunt precum pantofii. Texte dramatice de stand-up comedy
Rating-ul tău