Bazele supervizarii clinice

Epuizat din stoc
SKU
a167109
Preț special 74.26 LEI Preț standard 99.00 LEI
Pe scurt

Bazele supervizarii clinice ofera o trecere exhaustiva in revista a literaturii de specialitate si aduce in discutie subiecte esentiale pentru formarea profesionala in diferite domenii ale sanatatii mentale: psihiatrie, psihologie clinica, consiliere psihologica si psihoterapie, care sunt asemanatoare din perspectiva activitatii de supervizare.


Autorii prezinta un model tridimensional al supervizarii ce cuprinde sarcinile supervizorului, parametrii supervizarii si nivelul de dezvoltare al supervizatului, fiecare dimensiune fiind prezentata detaliat. In carte sunt abordate atat aspectele interpersonale ale relatiei de supervizare, cat si diferitele tipuri de interventie de care dispune supervizorul in supervizarea individuala, de grup sau „in direct\". 

 

Prezentarea academica este insotita de aspecte practice, tipuri de intrebari si strategii care conduc la o buna desfasurare a activitatii de supervizare si ofera resurse utile atat medicilor, psihologilor si psihoterapeutilor aflati in supervizare, ca privire de ansamblu asupra domeniului, cat si supervizorului specialist, ca resurse profesionale.

 

Janine M. Bernard este profesor de consiliere la Syracuse University si are peste 25 de ani de experienta ca supervizor. A scris numeroase articole si a sustinut ateliere pe tema supervizarii in dome‑ niul sanatatii mentale.

 

Rodney K. Goodyear este profesor la University of Redlands si a condus peste 25 de ani programul de formare in consiliere psihologica la University of Southern California. A scris numeroase articole despre formarea profesionala si consilierea psihologica.

 

A deveni supervizor implica intr‑o asemenea masura schimbari in identitate, incat sub multe aspecte aceste schimbari sunt la fel de substantiale ca si cele traite de persoana care paseste in lumea profesionala a consilierilor sau terapeutilor pentru prima data. Mai mult, schimbarea in perceptia sinelui si rolului propriu nu este un eveniment unic, ci mai curand un proces care se desfasoara pe masura ce noii supervizori capata experienta - Autorii

 

Ladany et al. (2001) au constatat ca utilizarea unui stil atractiv de supervizare (respectiv, echivalent in mare cu rolul unui consultant) a fost predictibil pentru toate cele trei scale ale aliantei de lucru (legatura, acord asupra sarcinilor si acord asupra obiectivelor), in timp ce utilizarea fie a unui stil sensibil din punct de vedere personal (respectiv, rol de consilier), fie a stilului concentratpe sarcina (respectiv, rol de profesor) a fost predictibila exclusiv pentru acordul asupra sarcinilor. Spelliscy et al. (2007) au constatat ca supervizatii care i‑au perceput pe supervizorii lor ca folosind atat stilul atractiv, cat si pe cel sensibil interpersonal au raportat aliante de lucru mai bune - Autorii

Bazele supervizarii clinice ofera o trecere exhaustiva in revista a literaturii de specialitate si aduce in discutie subiecte esentiale pentru formarea profesionala in diferite domenii ale sanatatii mentale: psihiatrie, psihologie clinica, consiliere psihologica si psihoterapie, care sunt asemanatoare din perspectiva activitatii de supervizare.


Autorii prezinta un model tridimensional al supervizarii ce cuprinde sarcinile supervizorului, parametrii supervizarii si nivelul de dezvoltare al supervizatului, fiecare dimensiune fiind prezentata detaliat. In carte sunt abordate atat aspectele interpersonale ale relatiei de supervizare, cat si diferitele tipuri de interventie de care dispune supervizorul in supervizarea individuala, de grup sau „in direct\". 

 

Prezentarea academica este insotita de aspecte practice, tipuri de intrebari si strategii care conduc la o buna desfasurare a activitatii de supervizare si ofera resurse utile atat medicilor, psihologilor si psihoterapeutilor aflati in supervizare, ca privire de ansamblu asupra domeniului, cat si supervizorului specialist, ca resurse profesionale.

 

Janine M. Bernard este profesor de consiliere la Syracuse University si are peste 25 de ani de experienta ca supervizor. A scris numeroase articole si a sustinut ateliere pe tema supervizarii in dome‑ niul sanatatii mentale.

 

Rodney K. Goodyear este profesor la University of Redlands si a condus peste 25 de ani programul de formare in consiliere psihologica la University of Southern California. A scris numeroase articole despre formarea profesionala si consilierea psihologica.

 

A deveni supervizor implica intr‑o asemenea masura schimbari in identitate, incat sub multe aspecte aceste schimbari sunt la fel de substantiale ca si cele traite de persoana care paseste in lumea profesionala a consilierilor sau terapeutilor pentru prima data. Mai mult, schimbarea in perceptia sinelui si rolului propriu nu este un eveniment unic, ci mai curand un proces care se desfasoara pe masura ce noii supervizori capata experienta - Autorii

 

Ladany et al. (2001) au constatat ca utilizarea unui stil atractiv de supervizare (respectiv, echivalent in mare cu rolul unui consultant) a fost predictibil pentru toate cele trei scale ale aliantei de lucru (legatura, acord asupra sarcinilor si acord asupra obiectivelor), in timp ce utilizarea fie a unui stil sensibil din punct de vedere personal (respectiv, rol de consilier), fie a stilului concentratpe sarcina (respectiv, rol de profesor) a fost predictibila exclusiv pentru acordul asupra sarcinilor. Spelliscy et al. (2007) au constatat ca supervizatii care i‑au perceput pe supervizorii lor ca folosind atat stilul atractiv, cat si pe cel sensibil interpersonal au raportat aliante de lucru mai bune - Autorii
Mai multe informații
EdituraTrei
Colecție Psihologie-Psihoterapie
ISBN 978-606-719-929-1
Traducător Raluca Hurduc
Număr de pagini 688
Formatul cărţii 165 x 235 mm
Tip copertă Necartonata
Data apariției 2017
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsBazele supervizarii clinice
Rating-ul tău