Volumul conține îndrumări eficiente privind realizarea tipurilor de compuneri prevăzute de actuala programă școlară, scrisul de mână, așezarea în pagină, pașii procesului de scriere, textul simplu/complex, echilibrarea părților componente, principiile și regulile ce trebuie respectate, elementele de compoziție și structură (titlul, corpul textului, paragraful), calitățile pe care trebuie să le aibă o compunere (coerența, logica, unitatea, claritatea, precizia, concizia, corectitudinea, proprietatea termenilor) și normele de redactare. Sunt propuse strategii de structurare a planului și a diferitelor tipuri de compuneri, organizatori textuali, marcatori de relație, conectori logici, câmpuri lexicale adecvate fiecărei compuneri. Numeroasele exerciții și exemple practice care însoțesc expunerile teoretice contribuie la formarea unui limbaj adecvat și la dezvoltarea competenței de structurare și redactare a compunerilor.
Volumul conține îndrumări eficiente privind realizarea tipurilor de compuneri prevăzute de actuala programă școlară, scrisul de mână, așezarea în pagină, pașii procesului de scriere, textul simplu/complex, echilibrarea părților componente, principiile și regulile ce trebuie respectate, elementele de compoziție și structură (titlul, corpul textului, paragraful), calitățile pe care trebuie să le aibă o compunere (coerența, logica, unitatea, claritatea, precizia, concizia, corectitudinea, proprietatea termenilor) și normele de redactare. Sunt propuse strategii de structurare a planului și a diferitelor tipuri de compuneri, organizatori textuali, marcatori de relație, conectori logici, câmpuri lexicale adecvate fiecărei compuneri. Numeroasele exerciții și exemple practice care însoțesc expunerile teoretice contribuie la formarea unui limbaj adecvat și la dezvoltarea competenței de structurare și redactare a compunerilor.