Critica regăsirii. Matei Călinescu, Virgil Nemoianu și Toma Pavel – dialogul contextelor românești și transnaționale (ebook)

în stoc
SKU
B978-973-50-6692-5-X
20.00 LEI

Vă rugăm să citiți ghidul de mai jos înainte de a accesa link-urile de descărcare al ebook-urilor comandate pe LibHumanitas. Link-urile pot fi descărcate din factură. De asemenea, vă rugăm să verificați și căsuța SPAM.

Pentru a putea deschide ebook-uri protejate DRM, trebuie sa aveți instalat un program / o aplicație care poate deschide aceste ebook-uri.
De exemplu, pentru Windows sau Macintosh este Adobe Digital Editions (versiunea 4.5.1), varianta diferită fata de Adobe Acrobat Reader.

Mai multe detalii găsiți aici: https://www.adobe.com/ro/solutions/ebook/digital-editions/download.html

· Adobe Digital Editions pentru iPad/iPhone și pentru Android
· Adobe Digital Editions pentru Macintosh si Windows

Trebuie să vă faceți un cont de Adobe (denumit Adobe ID) folosind emailul dumneavoastră și o parolă la alegere. Accesați Get an Adobe ID: https://adobe.ly/2uWKMU3.

Trebuie să vă autentificați toate device-urile (un număr de maxim șase device-uri) cu același Adobe ID, pentru a vizualiza și transfera ebook-urile, deoarece link-urile sunt unice.
Vă autentificați în toate aplicațiile.

Această procedură trebuie făcută o singură dată, mai exact la prima achiziție.

În cele mai multe situații Adobe Digital Editions vă va ajuta să puneți o carte autentificată pe eReaderul conectat prin USB la computer.

IMPORTANT: Ebook-urile protejate DRM NU pot fi citite pe dispozitive Kindle sau Remarkable.

* Pentru utilizatorii de Nook Touch: dacă apar probleme cu afișarea caracterelor (de exemplu cratima afișată cu pătrățel sau semn de întrebare), selectați din setările mărimii fontului opțiunea "Publisher Defaults", după care textul va fi afișat perfect.

Pe scurt

EBOOK – EPUB

„Trebuie remarcat din capul locului că Roxana Eichel alege calea regală a confruntării spațio-temporale, impunându-și o limitare drastică a evadărilor în zona biograficului, cel care aduce, de regulă, timpul și spațiul laolaltă. Investigația Roxanei Eichel vrea să se mențină deasupra ispitelor conjuncturalului, pe care ni le livrează de regulă mărturisirile proprii sau mărturiile altora, preferând decriptarea semnelor destinului din înseși textele teoretice și critice pe care le scriu protagoniștii scenariului pe care autoarea îl explorează. Șarjând un pic, din motive euristice, aș zice că, pentru Roxana Eichel, Matei Călinescu, Virgil Nemoianu și Toma Pavel nu pleacă din România, ci din teoria literară românească, și nu ajung în Statele Unite, ci în comparatistica transatlantică.“ – LIVIU PAPADIMA

„Studiul Roxanei Eichel arată cât de pasionantă poate fi arheologia ideilor dacă e practicată cu inteligență și cu preocupare pentru mobilitatea contextelor în care oamenii și lecturile circulă, mai ales în (post)modernitate. Critica regăsirii reia un subiect discutat doar superficial până acum, deși deseori la îndemână în conversația intelectuală curentă: „teoria românească în exil“ (mai precis, cărțile lui Matei Călinescu, Virgil Nemoianu, Toma Pavel). Roxana Eichel întâmpină cu ironie generalizările și narațiunile fondatoare pe această temă și oferă, în schimb, argumente pentru o regândire a determinărilor complexe între biografie și operă, individ și școală de gândire, consecvență și ispita noului. O admirabilă demonstrație despre cum se face teoria literară.“ – OANA FOTACHE „

Cartea scrisă de Roxana Eichel ne oferă o imagine convingătoare a culturii universitare românești în anii ’60, precum și a rațiunilor pentru care, la strângerea ideologică din anii ’70, mulți tineri intelectuali și-au părăsit țara. Excelent informată, atentă și la imaginea de ansamblu, și la detalii, scrisă pe un ton limpede și prietenos, Critica regăsirii înțelege și face înțeles felul în care Matei Călinescu, Virgil Nemoianu și eu însumi am încercat, și poate din când în când am reușit, să coordonăm experiența culturală din România cu valurile de curente critice din Vest. Îi sunt profund recunoscător.“ – TOMA PAVEL

EBOOK – EPUB

Mai multe informații
EdituraHumanitas