Elemente de limba romana. Ghid de cercetare metodico-stiintifica

în stoc
SKU
a217560
34.00 LEI
Pe scurt

ESTHER (ETTY) HILLESUM s-a născut în 15 ianuarie 1914 într-o familie de evrei din Middelburg (Țările de Jos). Din 1924 familia se mută la Deventer, unde tatăl, profesor de limbi clasice, devine director al liceului local. După încheierea studiilor liceale, Etty se mută la Amsterdam pentru a urma dreptul, apoi slavistica. La începutul anului 1941 îl cunoaște pe Julius Spier, fost discipol al lui Jung, psiholog, psihoterapeut și chirolog; la început este pacienta lui (cel mai probabil ideea ținerii unui jurnal a venit dinspre acesta, ca parte din terapie), apoi secretară, prietenă și iubită. Însemnările foarte intime din jurnal surprind, în paralel cu explorările spirituale ale tinerei de 27 de ani, viața de zi cu zi din Amsterdamul ocupației naziste, persecuțiile la care au fost supuși evreii și tăvălugul de neoprit al istoriei, căruia îi vor cădea victime într-un final și autoarea și întreaga ei familie. Caietele lui Etty, cu scrisul lor mărunt și greu de descifrat, au avut un destin complicat vreme de aproape patru decenii, până în anul 1981, când a apărut, în îngrijirea lui Jan G. Gaarlandt, prima selecție în neerlandeză a jurnalului, alături de o serie de scrisori trimise de ea, majoritatea din lagărul de tranzit Westerbork. Prima ediție integrală a fost publicată în 1986. Ulterior, jurnalul și scrisorile au fost traduse în engleză și în alte 24 de limbi. Pe lângă importanța istorică, scrierile lui Etty înfățișează o tânără de o inteligență și o sensibilitate aparte, nonconformistă, de o intensă compasiune și cu abordări feministe sofisticate. Vocea sa vine ca o completare „de maturitate“ a jurnalului Annei Frank. Etty Hillesum a murit pe 30 noiembrie 1943 la Auschwitz.

Lucrarea de fata reprezinta un raspuns la lipsa de modele de cercetare educationala in domeniul limbii si al comunicarii, in contextul in care schimbarea programelor scolare a cuprins inclusiv nivelul gimnazial, iar conditiile educationale au suferit transformari fara precedent.
Prima parte a lucrarii propune o cercetare calitativa, la nivelul invatamantului primar, bazata pe analiza documentelor scolare, urmarind reflectarea unui continut precum utilizarea cratimei in programe si in manualele scolare de limba si literatura romana. In plus, oferim o solutie de ameliorare a limitelor observate la nivelul curriculumului oficial prin crearea unui curriculum de tipul optionalului. Partea a doua a acestei carti prezinta un model de cercetare cantitativa, care are la baza experimentul psihopedagogic, urmarind sa prezinte, de aceasta data, la nivel gimnazial, masura in care valorificarea unei strategii active de predare-invatare-evaluare a verbului poate dezvolta competentele de comunicare ale elevului de clasa a VIII-a.
Studentul sau profesorul va regasi in acest instrument un real suport pentru pregatirea lucrarilor de licenta, de certificare didactica si chiar un model de buna practica pentru elaborarea lucrarii metodico-stiintifice pentru obtinerea gradului didactic I.

Mai multe informații
EdituraInstitutul European
Colecție Academica
Ediția cărții II
ISBN 9786062402952
Traducător Bianca Savu
Număr de pagini 112
Formatul cărţii 20 x 28 cm
Tip copertă brosata
Data apariției 2021
Premii Nobel 2010
Nou Nou
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsElemente de limba romana. Ghid de cercetare metodico-stiintifica
Rating-ul tău