Exersarea competentelor de comunicare prin lectura. Fise de lucru pentru clasele V-VIII
N. 17/30 sept. 1909, Botosani - m. 30 mai 1938, Roman. Prozator si poet. Fiul unui negustor. Gimnaziul „Roman-Voda” din Roman. Urmeaza medicina la Paris; in 1928 se imbolnaveste de tuberculoza osoasa (morbul lui Pott). Internat in diferite sanatorii din Franta, Elvetia si Romania, dar tratamentele sunt ineficiente. Spre sfarsit, se retrage la Roman unde se stinge din viata la numai douazeci si noua de ani. Debuteaza cu schite in Bilete de papagal (1930). Simpatizeaza cu suprarealismul, fara sa adere la vreo grupare anume, si cu filosofia existentialista. Corespondeaza, printre altii, cu Geo Bogza, M. Sebastian, André Gide, M. Heidegger, I. Voronca. Bolnav fiind, a fost ajutat de Geo Bogza si S. Pana. Colaboreaza sporadic si nesistematic la reviste pariziene Le Surrealisme au service de la revolution, Les Feuilles inutiles si la Bilete de papagal, Adam, Azi, Frize, Vremea, Viata Romaneasca s. a. cu proza scurta, cronici plastice, recenzii si trad. Semneaza si cu pseudonimele Mihail Bera, In-Interim. In proza sa (Intamplari in irealitatea imediata, 1936; Inimi cicatrizate, 1937), Blecher amplifica un accident clinic personal la rang de experienta ontologica, ridicand sentimentul la viziune, fiziologia la filosofie.
Lectura, abilitate de viață
Într-o societate care aproape a câștigat lupta cu analfabetismul se ridică o nouă provocare: eradicarea analfabetismului funcțional. De ce? Pentru că astăzi „a citi“ face parte din viața fiecăruia – întâlnim această provocare nu doar în școală sau în lecturarea scrierilor consacrate ale literaturii, ci atunci când trebuie să înțelegem prospectul unui medicament, eticheta unui produs alimentar, manualul de utilizare al unui electrocasnic, o informare/înștiințare trimisă de autorități, un afiș, un pliant etc. Dobândirea acestei abilități se face treptat, încă de la învățarea primelor litere în școala primară și continuând cu exersarea competențelor de comunicare pe parcursul gimnaziului. Această lucrare, adresată elevilor din clasele V-VIII, contribuie – printr-o varietate de texte și modele de teste, aplicații și solicitări – exact la atingerea scopului menționat încă din titlu.
Editura | Aramis |
---|---|
Colecție | Savoir-vivre |
Ediția cărții | III |
ISBN | 9786060093947 |
Traducător | Marius Ghidel |
Număr de pagini | 128 |
Formatul cărţii | 20.5 x 28.5 cm |
Tip copertă | brosata |
Data apariției | 2021 |
Premii | Nobel 2010 |
Nou | Nou |