Exersarea competentelor de comunicare prin lectura. Fise de lucru pentru clasele V-VIII

în stoc
SKU
a219112
16.99 LEI
Pe scurt

N. 17/30 sept. 1909, Botosani - m. 30 mai 1938, Roman. Prozator si poet. Fiul unui negustor. Gimnaziul „Roman-Voda” din Roman. Urmeaza medicina la Paris; in 1928 se imbolnaveste de tuberculoza osoasa (morbul lui Pott). Internat in diferite sanatorii din Franta, Elvetia si Romania, dar tratamentele sunt ineficiente. Spre sfarsit, se retrage la Roman unde se stinge din viata la numai douazeci si noua de ani. Debuteaza cu schite in Bilete de papagal (1930). Simpatizeaza cu suprarealismul, fara sa adere la vreo grupare anume, si cu filosofia existentialista. Corespondeaza, printre altii, cu Geo Bogza, M. Sebastian, André Gide, M. Heidegger, I. Voronca. Bolnav fiind, a fost ajutat de Geo Bogza si S. Pana. Colaboreaza sporadic si nesistematic la reviste pariziene Le Surrealisme au service de la revolution, Les Feuilles inutiles si la Bilete de papagal, Adam, Azi, Frize, Vremea, Viata Romaneasca s. a. cu proza scurta, cronici plastice, recenzii si trad. Semneaza si cu pseudonimele Mihail Bera, In-Interim. In proza sa (Intamplari in irealitatea imediata, 1936; Inimi cicatrizate, 1937), Blecher amplifica un accident clinic personal la rang de experienta ontologica, ridicand sentimentul la viziune, fiziologia la filosofie.

Lectura, abilitate de viață

Într-o societate care aproape a câștigat lupta cu analfabetismul se ridică o nouă provocare: eradicarea analfabetismului funcțional. De ce? Pentru că astăzi „a citi“ face parte din viața fiecăruia – întâlnim această provocare nu doar în școală sau în lecturarea scrierilor consacrate ale literaturii, ci atunci când trebuie să înțelegem prospectul unui medicament, eticheta unui produs alimentar, manualul de utilizare al unui electrocasnic, o informare/înștiințare trimisă de autorități, un afiș, un pliant etc. Dobândirea acestei abilități se face treptat, încă de la învățarea primelor litere în școala primară și continuând cu exersarea competențelor de comunicare pe parcursul gimnaziului. Această lucrare, adresată elevilor din clasele V-VIII, contribuie – printr-o varietate de texte și modele de teste, aplicații și solicitări – exact la atingerea scopului menționat încă din titlu.

Mai multe informații
EdituraAramis
Colecție Savoir-vivre
Ediția cărții III
ISBN 9786060093947
Traducător Marius Ghidel
Număr de pagini 128
Formatul cărţii 20.5 x 28.5 cm
Tip copertă brosata
Data apariției 2021
Premii Nobel 2010
Nou Nou
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsExersarea competentelor de comunicare prin lectura. Fise de lucru pentru clasele V-VIII
Rating-ul tău