Ferestre de oportunitate. Cum se îmbogățesc națiunile

în stoc
SKU
a264161
Preț special 44.99 LEI Preț standard 59.99 LEI
Pe scurt

Timp de 25 de ani, creșterea economiilor occidentale a scăzut în fața competiției tot mai mari a națiunilor asiatice. Nici o teorie existentă nu a putut să explice de ce se întâmplă acest lucru sau cum pot concura eficient țările occidentale... până acum.

În „Ferestre de oportunitate”, David Sainsbury se bazează pe experiența sa în afaceri și în structuri guvernamentale pentru a susține că dezvoltarea economică nu este un proces constant, ci o serie de salturi, bazate pe investiții în firme cu valoare adăugată ridicată. Deoarece firmele sunt implicate într-o competiție de tipul câștigătorul ia totul, creșterea rapidă într-o țară poate veni în detrimentul creșterii în alte țări, contrar modelelor standard. El propune o nouă teorie a creșterii și dezvoltării, cu un rol pentru guvern în „alegerea câștigătorilor“ la nivelul tehnologiilor și industriilor, în locul firmelor individuale.

Volumul se concentrează pe conceptul de „ferestre de oportunitate“ și argumentează că succesul economic al unei națiuni este strâns legat de abilitatea sa de a identifica și de a profita de astfel de ocazii. David Sainsbury analizează diverse exemple din istorie și din prezent, evidențiind modul în care unele țări au reușit să profite de oportunități, în timp ce altele le-au ratat.

Mai multe informații
EdituraLitera
ISBN 9786303193465
Traducător Gabriel Tudor
Număr de pagini 304
Formatul cărţii 14 x 20 cm
Tip copertă broșată
Data apariției 2023
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsFerestre de oportunitate. Cum se îmbogățesc națiunile
Rating-ul tău

Timp de 25 de ani, creșterea economiilor occidentale a scăzut în fața competiției tot mai mari a națiunilor asiatice. Nici o teorie existentă nu a putut să explice de ce se întâmplă acest lucru sau cum pot concura eficient țările occidentale... până acum.

În Ferestre de oportunitate, David Sainsbury se bazează pe experiența sa în afaceri și în structuri guvernamentale pentru a susține că dezvoltarea economică nu este un proces constant, ci o serie de salturi, bazate pe investiții în firme cu valoare adăugată ridicată. Deoarece firmele sunt implicate într-o competiție de tipul câștigătorul ia totul, creșterea rapidă într-o țară poate veni în detrimentul creșterii în alte țări, contrar modelelor standard. El propune o nouă teorie a creșterii și dezvoltării, cu un rol pentru guvern în „alegerea câștigătorilor“ la nivelul tehnologiilor și industriilor, în locul firmelor individuale.

Volumul se concentrează pe conceptul de „ferestre de oportunitate“ și argumentează că succesul economic al unei națiuni este strâns legat de abilitatea sa de a identifica și de a profita de astfel de ocazii. David Sainsbury analizează diverse exemple din istorie și din prezent, evidențiind modul în care unele țări au reușit să profite de oportunități, în timp ce altele le-au ratat.

„Lucrarea de față se adresează nu numai economiștilor, funcționarilor publici și politicienilor, ci și antreprenorilor și oamenilor de afaceri care doresc să își vadă firmele crescând în cadrul economiei globale, extrem de competitive, din zilele noastre. Sper că aceștia vor recunoaște lumea descrisă în această carte ca fiind cea în care concurează, că ea este foarte diferită de lumea economiei neoclasice și că, lucrând împreună cu guvernul pentru a dezvolta capacitățile și ratele de inovare ale firmelor lor, pot crea un viitor interesant și profitabil pentru angajații lor, pentru acționarii lor și pentru țara lor.“ David Sainsbury

„O lectură necesară pentru oricare politician, om de afaceri sau economist preocupat de dezvoltare și de prosperitate incluzivă.“ Gordon Brown, prim-ministru al Marii Britanii între 2007 și 2010

„Ferestre de oportunitate este o analiză pragmatică a provocărilor economice venite din Asia, cu implicații imense pentru modul în care țări și firme concurează între ele. David Teece, profesor Universitatea din California, Berkeley

„Combinând înțelepciune practică și analiză economică, David Sainsbury oferă o perspectivă proaspătă în privința a două probleme: una este oprrea productivității – care îi intrigă pe economiști de un deceniu –, iar cealaltă este sursa creșterii economice, subiect care i-a divizat de peste un secol.“ John Kay, fondator al Institute for Fiscal Studies, fost profesor la London Business School

David Sainsbury (David John Sainsbury, baron Sainsbury de Turville) s-a născut pe 24 octombrie 1940 în Londra, Marea Britanie. Provine din cunoscuta familie Sainsbury, fondatoarea lanțului de supermarketuri omonim. După finalizarea studiilor sale la Universitatea Cambridge, David Sainsbury a lucrat în cadrul companiei de familie. A ocupat funcția de președinte al Sainsbury’s în perioada 1992–1998. Pe lângă activitatea sa în domeniul afacerilor, acesta s-a implicat și în viața politică. A fost membru al Partidului Laburist și a deținut funcția de ministru al științei și inovației în guvernul condus de Tony Blair, între 1998 și 2006. În prezent este cancelarul Universității Cambridge.