Filosofia educaţiei. Statut, dimensiuni, configurări

în stoc
SKU
a253564
49.95 LEI
Pe scurt
Perspectiva filosofică asupra practicilor educative asigură o viziune sistemică asupra a ceea ce se întreprinde din punct de vedere formativ. Rezultat al unui parcurs de peste 35 de ani de activitate universitară, de actor implicat în formarea studenților și profesorilor, lucrarea constituie o încununare a interesului constant al autorului pentru reflecția filosofică asupra educației. După o introducere teoretică în care sunt descrise statutul, importanța și ipostazele acestei ramuri a filosofiei aplicate, lucrarea prezintă, în capitole separate, dimensiuni și tematizări ale educației din punct de vedere ontologic, teleologic, praxiologic, epistemologic, axiologic, normativ și dialectic. De la educația digitală și autoformare până la pedagogia „bunului-simț”, bullying și construirea identitară în raport cu alteritatea, cartea oferă o abordare amplă și integratoare pentru profesorii, psihopedagogii și specialiștii în științele educației interesați de importanța unei viziuni coerente asupra educației din toate domeniile.
Mai multe informații
EdituraPolirom
Colecție Collegium
ISBN 9789734692347
Număr de pagini 280
Formatul cărţii 16 x 23,5 cm
Tip copertă necartonată
Data apariției 2022
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsFilosofia educaţiei. Statut, dimensiuni, configurări
Rating-ul tău

Perspectiva filosofică asupra practicilor educative asigură o viziune sistemică asupra a ceea ce se întreprinde din punct de vedere formativ. Rezultat al unui parcurs de peste 35 de ani de activitate universitară, de actor implicat în formarea studenților și profesorilor, lucrarea constituie o încununare a interesului constant al autorului pentru reflecția filosofică asupra educației. După o introducere teoretică în care sunt descrise statutul, importanța și ipostazele acestei ramuri a filosofiei aplicate, lucrarea prezintă, în capitole separate, dimensiuni și tematizări ale educației din punct de vedere ontologic, teleologic, praxiologic, epistemologic, axiologic, normativ și dialectic. De la educația digitală și autoformare până la pedagogia „bunului-simț”, bullying și construirea identitară în raport cu alteritatea, cartea oferă o abordare amplă și integratoare pentru profesorii, psihopedagogii și specialiștii în științele educației interesați de importanța unei viziuni coerente asupra educației din toate domeniile.

Filosofia educației – vector și predictor al acțiunii formative • „Lecții” ale experienței educaționale în situația pandemică • Spontan și predictibil în procesul educativ • Mentoratul și discipolatul – situații privilegiate de facilitare a învățării • Pedagogia – între descriptiv și normativ • Preocupări contemporane privind valorile în școală • Dreptul la educație în situații de criză • Construcția identității culturale prin educație. Premise, oportunități, dificultăți

Constantin Cucoş, profesor în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației și fost director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, circa 22 de ani, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Dintre lucrările publicate la Editura Polirom menționăm: Pedagogie (1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Educația. Dimensiuni culturale și interculturale (2000), Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (2001, 2017), Timp și temporalitate în educație. Elemente pentru un management al timpului școlar (2002), Informatizarea în educație. Aspecte ale virtualizării formării (2006), Teoria și metodologia evaluării (2008), Educația. Iubire, edificare, desăvârșire (2008), Educația. Experiențe, reflecții, soluții (2013), Educația estetică (2014), Educația. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (2017) și Educația digitală (în colab., 2020, 2022). Este autorul a peste 200 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competență: formarea formatorilor, filosofia educației, pedagogia culturii, educația religioasă, pedagogia interculturală.