Invatamantul superior in Romania. Provocari si nevoi ale actorilor educationali

în stoc
SKU
a221821
59.00 LEI
Pe scurt

ESTHER (ETTY) HILLESUM s-a născut în 15 ianuarie 1914 într-o familie de evrei din Middelburg (Țările de Jos). Din 1924 familia se mută la Deventer, unde tatăl, profesor de limbi clasice, devine director al liceului local. După încheierea studiilor liceale, Etty se mută la Amsterdam pentru a urma dreptul, apoi slavistica. La începutul anului 1941 îl cunoaște pe Julius Spier, fost discipol al lui Jung, psiholog, psihoterapeut și chirolog; la început este pacienta lui (cel mai probabil ideea ținerii unui jurnal a venit dinspre acesta, ca parte din terapie), apoi secretară, prietenă și iubită. Însemnările foarte intime din jurnal surprind, în paralel cu explorările spirituale ale tinerei de 27 de ani, viața de zi cu zi din Amsterdamul ocupației naziste, persecuțiile la care au fost supuși evreii și tăvălugul de neoprit al istoriei, căruia îi vor cădea victime într-un final și autoarea și întreaga ei familie. Caietele lui Etty, cu scrisul lor mărunt și greu de descifrat, au avut un destin complicat vreme de aproape patru decenii, până în anul 1981, când a apărut, în îngrijirea lui Jan G. Gaarlandt, prima selecție în neerlandeză a jurnalului, alături de o serie de scrisori trimise de ea, majoritatea din lagărul de tranzit Westerbork. Prima ediție integrală a fost publicată în 1986. Ulterior, jurnalul și scrisorile au fost traduse în engleză și în alte 24 de limbi. Pe lângă importanța istorică, scrierile lui Etty înfățișează o tânără de o inteligență și o sensibilitate aparte, nonconformistă, de o intensă compasiune și cu abordări feministe sofisticate. Vocea sa vine ca o completare „de maturitate“ a jurnalului Annei Frank. Etty Hillesum a murit pe 30 noiembrie 1943 la Auschwitz.

In contextul schimbarilor sociale si politice la care asistam si al tendintelor actuale in educatie care se contureaza la nivel global, universitatile propun o adaptare continua la acestea, la nevoile de formare si de dezvoltare a beneficiarilor, optand pentru o crestere a calitatii activitatilor didactice si de cercetare, asigurandu-se ca profesorii poseda competentele necesare pentru a performa in mediul universitar.
Astfel, volumul trateaza rolul universitatii de ieri, de astazi si de maine, formarea initiala si continua a formatorilor ca modalitate de dezvoltare a competentelor, activitatile formatorului la nivel universitar, predarea ca activitate de facilitare a invatarii studentilor, activitatea de evaluare ca modalitate de imbunatatire a performantelor studentilor, evaluarea si autoevaluarea ca modalitati de imbunatatire a calitatii activitatii didactice, activitatea de cercetare.
De asemenea, lucrarea cuprinde doua studii practice, primul vizand competentele si activitatile necesare formarii continue a formatorilor la nivel universitar, cel de-al doilea privind expectantele studentilor privind educatia la nivel universitar.

Monica-Aneta Turturean

Mai multe informații
EdituraInstitutul European
Colecție Academica
Ediția cărții II
ISBN 9786062403003
Traducător Mariana Alexandru
Număr de pagini 306
Formatul cărţii 16.5 x 23.5 cm
Tip copertă brosata
Data apariției 2021
Premii Nobel 2010
Nou Nou
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsInvatamantul superior in Romania. Provocari si nevoi ale actorilor educationali
Rating-ul tău