Legile fundamentale ale imbecilității umane

Epuizat din stoc
SKU
HU001409/4C
25.00 LEI
Pe scurt

CARLO M. CIPOLLA (1922–2000), reoutat istoric italian, pasionat de economie, a studiat la Sorbona şi la London School of Economics. Pe parcursul îndelungatei sale cariere academice, a predat istoria economiei la University of California, Berkeley, la Institutul European din Florenţa şi la Scuola Normale din Pisa. A mai publicat, printre altele: Storia dell'economia italiana (1959), Economic History of World Population (1962), The Economic Decline of Empires (1970), The Technology of Man: A Visual History (1980), Allegro ma non troppo (1988), Between Two Cultures: An Introduction to Economic History (1992).

Cuvânt înainte de Nassim Nicholas Taleb

Prefață de Radu Paraschivescu

 

„Un imbecil este o persoană care cauzează pierderi unui alt individ sau grup de indivizi, fără a câștiga nimic în schimb, uneori chiar suferind pierderi de pe urma acțiunilor sale.“ — A treia lege fundamentală a imbecilității (Regula de Aur)

 

„Rostul acestei cărţi e să deschidem bine ochii, să ne uităm mai atent la ce (şi cine) e în jur şi să gândim cu mintea noastră. În nici un caz ea nu se dorește a fi un program de combatere sau de eradicare a imbecilităţii. Cipolla o ştie la fel de bine ca noi: o lume fără imbecili e o utopie.“ — RADU PARASCHIVESCU

 

„Profesorul Carlo M. Cipolla a predat la mai multe universități din Italia și, mulți ani la rând, la University of California, Berkeley. A scris despre ceasuri, arme, politica monetară, depresiuni, credință, rațiune și, bineînțeles – fiind economist de formație –, despre bani. Eseul său despre imbecilitate circumscrie toate aceste subiecte, ca de altfel, probabil, întreaga experiență umană.“ — The Guardia

 

„Necazul e că, în ziua de azi, proștii sunt incredibil de siguri pe ei, iar oamenii inteligenți n-au decât îndoieli.“ — BERTRAND RUSSELL

 

„Ironia subtilă a lui Cipolla a făcut din această carte un clasic underground în Italia. Astăzi, din pricina tendințelor politice actuale la nivel mondial, o percepem mai curând ca pe o mostră de umor negru. Țineți minte: date statistice serioase arată că 98% dintre oameni cred cu toată convingerea că nu-s în nici un caz la fel de proști ca media.“ — CARLO ROVELLI

Mai multe informații
EdituraHumanitas
Colecție Black Spot
Ediția cărții III
ISBN 978-973-50-7084-7
Traducător Andreea Odoviciuc
Număr de pagini 100
Formatul cărţii 23.5 x 29.5 cm
Tip copertă cartonata
Data apariției 2021
Premii Nobel 2010
Nou Nou
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsLegile fundamentale ale imbecilității umane
Rating-ul tău