Mass-media, religie, spațiu public

în stoc
SKU
a215346
39.95 LEI
Pe scurt

Mihai Coman s-a nascut la Fagaras in 1953. Este absolvent al Facultatii de Litere (1976) si doctor in filologie (1985). Primul decan al Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, primul coordonator de doctorat in stiintele comunicarii, creator al seriei „Collegium. Media” si al colectiei „Media. Studii si eseuri” ale Editurii Polirom. Este considerat fondator al invatamintului de jurnalism si comunicare in Romania. Pina in 1989, s-a dedicat cercetarilor de antropologie culturala consacrate folclorului romanesc. A publicat opt volume de studii de mitologie, intre care o vasta sinteza referitoare la mitologia animaliera (1986, 1988, reeditata sub titlul Bestiarul mitologic roman, in 1995). Alte studii de mitologie au aparut in publicatiile Ethnologie françaiseEtudes indo-europeennesKurier. Dupa 1989, a coordonat cele trei editii ale Manualului de jurnalism (Polirom, 1997, 2001, 2009), devenit cartea de capatii a generatii succesive de tineri jurnalisti. In aceasta perioada a inceput sa elaboreze cadrele teoretice si analitice ale antropologiei mass-media, prin studii publicate in revistele ReseauxMediaspouvoirsCommunication sau in volume colective (Roger Tessier [ed.], La transition en Roumanie. Communication et qualite de la vie, Presse de l’Universite du Quebec, Montreal, 1995; Bernard Miege, Gaëtan Tremblay [ed.], 2001 Bogues: globalisme et pluralisme, vol. 1: TIC et societe, Les Presses de l’Universite Laval, Laval, 2003; INA, Television, memoire et identites nationales, L’Harmattan, Paris, 2003). In 2003, ca o sinteza a acestor investigatii, a publicat la Presses Universitaires de Grenoble lucrarea Pour une anthropologie des medias. In 2005 a lansat, impreuna cu Eric Rothenbuhler, volumul Media Anthropology la editura Sage, lucrare devenita sursa autorizata pentru noua disciplina, antropologia mass-media. A publicat, de asemenea, numeroase studii stiintifice in reviste si volume colective din strainatate consacrate transformarilor mass-mediei din tarile postcomuniste, sintetizate in volumele Mass-media in Romania postcomunista (Polirom, 2003) si Media and Journalism in Romania (2006, Vistas, Berlin), acesta din urma scris impreuna cu Peter Gross. In 2008, i-a aparut Introducere in antropologia culturala. Mitul si ritul.

Mass-media, religie, spațiu public prezintă harta unui domeniu, fiind o sinteză savantă, dar accesibilă a dialogului contemporan dintre religie și instituțiile postmodernității (mass-media, industriile culturale, Internet, spațiu public, marketing și branding etc.). Este o lucrare științifică, deoarece corespunde standardelor de exigență ale specialiștilor, dar și abordabilă, întrucît prezintă clar și concis temele analizate. Volumul oferă cititorului o imagine de ansamblu, panoramică, asupra formelor mereu în mișcare prin care religia modelează instituții, produse și valori socioculturale moderne și este, la rîndul său, influențată de schimbările generate de acestea. Lucrarea este produsul lecturilor, reflecției și încercărilor de a prezenta și explica transformările religiei în sfera culturii media din epoca postmodernă. Demersul constituie o dezvoltare firească a preocupărilor de antropologie mass-media concretizate de Mihai Coman în diverse volume și studii, ce au condus într-un punct în care interesul pentru mitologiile mediatice și pentru relația dintre ritual și mass-media a generat necesitatea integrării respectivelor fenomene într-un sistem mai larg, care nu putea fi altul decît al religiilor. Astfel, autorul abordează o gamă foarte largă de subiecte, cazuri, teorii, concepte și axe de cercetare, în speranța că volumul va reprezenta un reper pentru cei care vor să se avînte spre aceste orizonturi.

Mai multe informații
EdituraPolirom
Colecție Collegium
ISBN 9789734683147
Număr de pagini 248
Formatul cărţii 16 x 23 cm
Tip copertă brosata
Data apariției 2020
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsMass-media, religie, spațiu public
Rating-ul tău