Nudge. Cum să luăm decizii mai bune în privința banilor, a sănătății și a mediului înconjurător

în stoc
SKU
a236395
65.00 LEI
Pe scurt

De la prima apariție, acum peste un deceniu, Nudge a intrat în vocabularul oamenilor de afaceri, al decidenților politici, al cetățenilor implicați și al consumatorilor din toată lumea. Cartea a stimulat apariția a peste 400 de „unități Nudge” în structurile de guvernare din lume și a nenumărate grupuri de economiști comportamentali în toate sectoarele economiei. Ne-a învățat cum să folosim inteligent „arhitectura alegerii” – un concept inventat de autorii cărții – ca să luăm decizii mai bune pentru noi înșine, pentru familiile noastre și pentru societate.

Acum autorii au rescris cartea de la un capăt la celălalt, folosindu-se atât de experiențele lor din ultimii zece ani, în interiorul și în afara structurilor guvernamentale, cât și de explozia de noi studii în numeroase discipline academice. Ca un angajament solemn de a nu mai întreprinde niciodată această sarcină monumentală, ei numesc ediția de față „finală“. O ediție care vine cu un tezaur de idei noi, atât pentru fanii învederați ai cărții, cât și pentru nou-veniții în domeniu, despre o mare varietate de probleme cu care ne confruntăm zilnic – COVID-19, sănătate, finanțe personale, economii pentru pensie, datoria pe cardurile de credit, credite ipotecare, servicii medicale, donarea de organe, schimbările climatice și „nămol” (birocrație și alte lucruri antipatice de care nu avem nevoie și care ne împiedică să obținem ce ne dorim) –, în același timp în care onorează una dintre regulile de bază: să fie distractiv!

De la prima apariție, acum peste un deceniu, Nudge a intrat în vocabularul oamenilor de afaceri, al decidenților politici, al cetățenilor implicați și al consumatorilor din toată lumea. Cartea a stimulat apariția a peste 400 de „unități Nudge” în structurile de guvernare din lume și a nenumărate grupuri de economiști comportamentali în toate sectoarele economiei. Ne-a învățat cum să folosim inteligent „arhitectura alegerii” – un concept inventat de autorii cărții – ca să luăm decizii mai bune pentru noi înșine, pentru familiile noastre și pentru societate.

Acum autorii au rescris cartea de la un capăt la celălalt, folosindu-se atât de experiențele lor din ultimii zece ani, în interiorul și în afara structurilor guvernamentale, cât și de explozia de noi studii în numeroase discipline academice. Ca un angajament solemn de a nu mai întreprinde niciodată această sarcină monumentală, ei numesc ediția de față „finală“. O ediție care vine cu un tezaur de idei noi, atât pentru fanii învederați ai cărții, cât și pentru nou-veniții în domeniu, despre o mare varietate de probleme cu care ne confruntăm zilnic – COVID-19, sănătate, finanțe personale, economii pentru pensie, datoria pe cardurile de credit, credite ipotecare, servicii medicale, donarea de organe, schimbările climatice și „nămol” (birocrație și alte lucruri antipatice de care nu avem nevoie și care ne împiedică să obținem ce ne dorim) –, în același timp în care onorează una dintre regulile de bază: să fie distractiv!

Nudgear trebui să fie lectură obligatorie pentru oricine aspiră să conducă o țară sau o companie, să crească un copil sau să facă o alegere. Este etalonul pentru utilizarea științelor comportamentului în luarea deciziilor și elaborarea politicilor publice, iar noua ediție este încă și mai bună decât cea originală. — Adam Grant, gazda podcastului TED WorkLife

Dacă ai citit Nudgeși crezi că stăpânești pe deplin conceptul și folosințele lui, te înșeli. Noua ediție mi-a aprofundat enorm înțelegerea despre ce sunt imboldurile și despre modul în care pot fi folosite. Este o lectură obligatorie. — Robert Cialdini, autorul bestsellerului Pre-suasiune

Thaler și Sunstein vin cu argumente viguroase, care le dau oamenilor bine informați posibilitatea de a depăși diverse predilecții și „neajunsuri probabilistice”, astfel încât să ia cele mai bune decizii pentru ei înșiși și, în cazul de față, pentru „semenii lor americani”… Aceste discuții provocatoare vor face deliciul celor care studiază designul, politica, economia și multe alte discipline. — Kirkus

Revoluționară. Odată ce ai citit-o, începi să vezi dovezile peste tot. Dovezi că ortodoxia economică s-a perimat îngrozitor, că noi, oamenii, nu suntem întotdeauna raționali și că în fiecare alegere de arhitectură, de concepție și de decizie economică suntem ÎNTOTDEAUNA supuși unui imbold de un fel sau altul. Din clipa în care vedem și admitem acest lucru, ne putem întreba cum putem să facem alegeri mai bune. Exact în această direcție ne îndrumă cartea. Îți schimbă modul în care privești lumea – iar această nouă ediție, cu atât mai mult. — David Byrne, muzician

Mai multe informații
EdituraPublica
ISBN 978-606-722-510-5
Traducător Smaranda Nistor
Număr de pagini 456
Formatul cărţii 14,5 x 20,5
Tip copertă Brosata
Data apariției 2022
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsNudge. Cum să luăm decizii mai bune în privința banilor, a sănătății și a mediului înconjurător
Rating-ul tău