Psihopedagogie specială. Fundamente teoretice și perspective practice

în stoc
SKU
a258404
75.00 LEI
Pe scurt
Orice demers referitor la educația, terapia, recuperarea și incluziunea persoanelor cu cerințe speciale trebuie să pornească de la schimbarea mentalităților – condiție esențială pentru crearea unui cadru conceptual în intervenția și asistența acestor persoane și a unor servicii de evaluare și expertiză corespunzătoare. Volumul oferă atât o prezentare a instituțiilor, metodelor și instrumentelor de intervenție, cât și materiale cu caracter practic: fișe, protocoale și grile după care se realizează evaluarea și expertiza copilului cu dizabilități. La acestea se adaugă un glosar de termeni frecvent utilizați în psihopedagogia specială. În această ediție revăzută și adăugită se pune accentul pe noile concepte și orientări în evaluare și intervenție și pe atitudinile și pozițiile din ultimii ani față de condiția socială, materială și umană a persoanelor cu dizabilități sau aflate în dificultate. De asemenea, volumul încearcă să anticipeze schimbările cadrului metodologic și strategiile ce vizează pregătirea continuă a personalului de specialitate, fiind conceput ca un instrument de lucru util pentru specialiștii și cadrele didactice cu sau fără experiență în domeniul sociopsihopedagogic.
Mai multe informații
EdituraPolirom
Colecție Stiintele educatiei
Ediția cărții a IV-a revăzută și adăugită
ISBN 978-973-46-9381-8
Număr de pagini 632
Formatul cărţii 16 x 23,5 cm
Tip copertă broșată
Data apariției 2023
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsPsihopedagogie specială. Fundamente teoretice și perspective practice
Rating-ul tău

Orice demers referitor la educația, terapia, recuperarea și incluziunea persoanelor cu cerințe speciale trebuie să pornească de la schimbarea mentalităților – condiție esențială pentru crearea unui cadru conceptual în intervenția și asistența acestor persoane și a unor servicii de evaluare și expertiză corespunzătoare. Volumul oferă atât o prezentare a instituțiilor, metodelor și instrumentelor de intervenție, cât și materiale cu caracter practic: fișe, protocoale și grile după care se realizează evaluarea și expertiza copilului cu dizabilități. La acestea se adaugă un glosar de termeni frecvent utilizați în psihopedagogia specială. În această ediție revăzută și adăugită se pune accentul pe noile concepte și orientări în evaluare și intervenție și pe atitudinile și pozițiile din ultimii ani față de condiția socială, materială și umană a persoanelor cu dizabilități sau aflate în dificultate. De asemenea, volumul încearcă să anticipeze schimbările cadrului metodologic și strategiile ce vizează pregătirea continuă a personalului de specialitate, fiind conceput ca un instrument de lucru util pentru specialiștii și cadrele didactice cu sau fără experiență în domeniul sociopsihopedagogic.

Evaluarea și expertizarea persoanelor cu cerințe speciale • Dizabilitățile intelectuale • Dizabilitățile senzoriale • Dizabilitățile fizice, locomotorii și/sau neuromotorii și tulburările psihomotorii • Educația specială și elemente de didactică • Copilul/adultul cu cerințe speciale – calitatea vieții, familia și integrarea profesională • Noile tehnologii informatice, asistive și compensatorii pentru recuperarea și educația persoanelor cu cerințe speciale • Instrumente și moduri de activitate/intervenție în serviciile de asistență psihopedagogică

Alois Gherguţ este profesor universitar, director al Departamentului de Științe ale Educației, Facultatea de Psihologie şi Știinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, conducător de doctorat şi coordonator al unui program de masterat în psihopedagogie specială. Membru în numeroase comisii de specialitate, coordonator, consultant sau membru în cadrul unor proiecte/programe naţionale şi internaţionale.  A publicat peste 20 de volume şi aproximativ 200 de studii și articole referitoare la psihopedagogia persoanelor cu cerinţe speciale, educaţia incluzivă, designul programelor de terapie şi intervenţie psihopedagogică, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogică, management educațional ş.a. Dintre cele mai reprezentative volume publicate la Editura Polirom, amintim: Management general şi strategic în educaţie. Ghid practic (2007), Evaluare şi intervenţie psihoeducaţională. Terapii educaţionale, recuperatorii şi compensatorii (2011), Educaţia incluzivă şi pedagogia diversităţii (2016), Educaţia specială. Ghid metodologic (coordonator, 2016), Managementul instituţiilor şi serviciilor pentru persoane cu cerinţe speciale (2018), Educaţia incluzivă. Ghid metodologic (în colaborare, 2019), Cuvântul și condiția umană. Reflecții, proiecții și regăsiri (2019), Psihopedagogie specială. Fundamente teoretice și perspective practice (2023).