Să-l înțelegem pe Michael Porter. Ghid esențial despre concurență și strategie

în stoc
SKU
C212679
38,54 LEI
Pe scurt

Autoarea lucrării de față pretinde că Michael Porter este cel mai citat autor din domeniul economiei și afacerilor. Ideile sale sunt cel mai mult aplicate în practică, iar modelele sale au devenit pietre de temelie în domeniul strategiei. Totuși, așa cum remarcă autoarea, Joan Magreta, mulți manageri nu au citit articolele și cărțile lui Porter și, adesea, le interpretează și le folosesc greșit.

Joan Magreta, colaboratoare si editoare timp de multi a lucrarilor lui Porter, s-a decis sa scrie aceasta carte pentru a distila, in beneficiul managerilor, o parte a ideilor lui esentiale - si anume cele despre concurenta (in partea intai) si cele despre strategie (in partea a doua). Cum spune ea, aceasta nu este o carte gen"cum sa…" ci, mai curand, o carte gen"cum sa gandesti despre…" Autoarea isi fructifica profunda cunoastere a lucrarilor lui Porter, incercand sa le rezume, sa le distileze, sa le faca mai lesne de inteles.


De exemplu, porneste de la definitia performantei superioare a companiei, discutand despre mentalitatea de"a fi unic" si opunand-o celei de a fi"cel mai bun". Sursa performantei superioare vine, in opinia lui Porter, atat din structura industriei din care face parte organizatia, cat si din pozitia pe care si-o stabileste compania relativ la ceilalti actori din industria ei. "A concura pentru a fi cel mai bun", considera Porter - si reia Magretta -"inseamna inevitabil a te inscrie intr-o competitie cu suma nula… ofertele companiilor incep sa convearga, incat pana la urma castigul uneia e posibil doar pe seama pierderilor celorlalte". Exemplele din industria transportului aerian abunda - deloc surprinzator, cata vreme companiile aeriene s-au zbatut sa atraga cu toatele aceiasi clienti, carora nu le ramane decat pretul ca baza pentru a alege una sau alta dintre ele.


Din razboiul preturilor intreaga industrie are de suferit, dar si clientii, furnizorii si angajatii care au de suferit din cauza politicilor sistematice de reducere a costurilor. In astfel de medii, orice avantaj competitiv este temporar, deoarece toate companiile se indreapta in aceeasi directie, concurand pentru ocuparea pozitiei de lider. Ca urmare, industria transportului aerian trece dintr-o criza intr-alta, oferind servicii din ce in ce mai slabe. Cum spune Porter, companiile ar trebui sa se imbarce mai degraba intr-o concurenta pentru a fi unice - iar Magretta da ca exemplu trenul de mare viteza nou infiintat pe ruta Madrid-Barcelona, care cucereste din clientii liniilor aeriene oferindu-le un serviciu unic, nu un pret mic.

Mai multe informații
EdituraBMI
ISBN 9786069332016
Traducător Tatiana Chera
Număr de pagini 358
Data apariției 2013
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsSă-l înțelegem pe Michael Porter. Ghid esențial despre concurență și strategie
Rating-ul tău