Școala nevestelor (titlul este împrumutat cu bună-știință de la Molière), Robert și Geneviève sunt trei microromane indisolubil legate, în care „autorii” lor – Éveline, Robert, soțul ei, și fiica lor Geneviève –, scot la lumină cu sinceritate (poate mai puțin Robert, tratat drept personaj negativ) jocurile din culisele unei căsnicii tipic burgheze și, în acest context, evoluția previzibilă spre idei feministe a adolescentei familiei. Dacă Școala nevestelor și Robert doar sugerează consecințele acestui mod de viață, Geneviève va pune în discuție statutul femeii într-o societate care o reduce la sexualitatea ei, la condiția ei biologică și la funcția reproductivă. „Marele roman feminist” al lui Gide devine un manifest feminist extremist, cu tot ce decurge de aici, un strigăt disperat de libertate.
Școala nevestelor (titlul este împrumutat cu bună-știință de la Molière), Robert și Geneviève sunt trei microromane indisolubil legate, în care „autorii” lor – Éveline, Robert, soțul ei, și fiica lor Geneviève –, scot la lumină cu sinceritate (poate mai puțin Robert, tratat drept personaj negativ) jocurile din culisele unei căsnicii tipic burgheze și, în acest context, evoluția previzibilă spre idei feministe a adolescentei familiei. Dacă Școala nevestelor și Robert doar sugerează consecințele acestui mod de viață, Geneviève va pune în discuție statutul femeii într-o societate care o reduce la sexualitatea ei, la condiția ei biologică și la funcția reproductivă. „Marele roman feminist” al lui Gide devine un manifest feminist extremist, cu tot ce decurge de aici, un strigăt disperat de libertate.