Scoli care invata. A cincea disciplina aplicata in educatie
Celebru teoretician al managementului organizational, Peter Senge foloseste tot ceea ce a invatat din lumea afacerilor, pentru a optimiza domeniul invatamantului si al politicilor educationale. Plecand de la modelul celor ”cinci discipline” esentiale pentru schimbarea la nivel organizational (maiestria personala, viziunea impartasita, modelele mentale, invatarea in echipa si gandirea sistemica), Senge si colegii sai diagnosticheaza mai intai stadiul la care se afla sistemul educational occidental, ramas in urma, la nivelul erei industriale, si neacordat la nevoile actualei societati informationale. Cartea propune mai departe o serie de abordari novatarea pentru politicile educationale, avand ca repere predarea individualizata, adaptarea curriculei la contextul local si regional si renuntarea la didactica axata pe memorare si teste standardizate. In esenta, scolile sunt vazute ca niste sisteme vii (si nu ca niste masinarii), a caror supravietuire depinde de felul in care profesorii, directorii, inspectorii, elevii si parintii lor, dar si administratiile locale izbutesc sa colaboreze si sa se adapteze la transformarile socio-economice din jurul lor.
”P. Senge este unul dintre cei mai influenti autori contemporani in domeniul schimbarii organizationale, iar aceasta carte, elaborata impreuna cu mari specialisti in educatie, este destinata nu doar profesorilor si parintilor, ci tuturor celor carora le pasa de educatie. Daca pana acum am adus in atentia cititorilor carti despre cum invatam la nivel individual, acum mutam atentia pe invatarea la nivel organizational, institutional. Pentru scolile care vor sa se adapteze provocarilor lumii contemporane, pentru scolile care vor sa afle care sunt cele mai eficiente modalitati de dezvoltare si pentru toata comunitatea educationala care doreste sa dea valoare invatarii, lectura acestei carti este un pas necesar.” - Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
Celebru teoretician al managementului organizational, Peter Senge foloseste tot ceea ce a invatat din lumea afacerilor, pentru a optimiza domeniul invatamantului si al politicilor educationale. Plecand de la modelul celor ”cinci discipline” esentiale pentru schimbarea la nivel organizational (maiestria personala, viziunea impartasita, modelele mentale, invatarea in echipa si gandirea sistemica), Senge si colegii sai diagnosticheaza mai intai stadiul la care se afla sistemul educational occidental, ramas in urma, la nivelul erei industriale, si neacordat la nevoile actualei societati informationale. Cartea propune mai departe o serie de abordari novatarea pentru politicile educationale, avand ca repere predarea individualizata, adaptarea curriculei la contextul local si regional si renuntarea la didactica axata pe memorare si teste standardizate. In esenta, scolile sunt vazute ca niste sisteme vii (si nu ca niste masinarii), a caror supravietuire depinde de felul in care profesorii, directorii, inspectorii, elevii si parintii lor, dar si administratiile locale izbutesc sa colaboreze si sa se adapteze la transformarile socio-economice din jurul lor.
”P. Senge este unul dintre cei mai influenti autori contemporani in domeniul schimbarii organizationale, iar aceasta carte, elaborata impreuna cu mari specialisti in educatie, este destinata nu doar profesorilor si parintilor, ci tuturor celor carora le pasa de educatie. Daca pana acum am adus in atentia cititorilor carti despre cum invatam la nivel individual, acum mutam atentia pe invatarea la nivel organizational, institutional. Pentru scolile care vor sa se adapteze provocarilor lumii contemporane, pentru scolile care vor sa afle care sunt cele mai eficiente modalitati de dezvoltare si pentru toata comunitatea educationala care doreste sa dea valoare invatarii, lectura acestei carti este un pas necesar.” - Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
Editura | Trei |
---|---|
Colecție | Educatie si formare |
ISBN | 978-606-719-495-1 |
Număr de pagini | 536 |
Formatul cărţii | 160x240 |
Tip copertă | Brosata |
Data apariției | 2016 |
Validate your login