Tao Te Ching. Cartea despre Tao si calitatile sale

în stoc
SKU
a192679
20,00 LEI
Pe scurt
Asa cum Confucius propunea idealul sau de "om desavarsit” suveranilor, ca si oricarei persoane doritoare de a se instrui, Lao Tse ii invita pe sefii politici si militari sa actioneze ca niste taoisti, altfel spus sa urmeze exemplul modelului primar: Tao. [...] Lao Tse critica si respinge sistemul confucian, adica importanta riturilor, respectul pentru valorile sociale si rationalismul. [...] Pentru confucianisti, Binefacerea si Dreptatea sunt cele mai mari virtuti. Lao Tse le considera totusi drept atitudini artificiale, deci inutile si primejdioase. Cand dispare Tao, apare Binefacerea; cand se pierde Binefacerea, apare Dreptatea; "cand se pierde Dreptatea, se recurge la rituri. Riturile sunt doar un strat subtire de loialitate si credinta si inceputul dezordinii”.

Lao Tse condamna, de asemenea, valorile sociale, pentru ca sunt iluzorii si, in cele din urma, primejdioase. Cat priveste stiinta discursiva, ea distruge unitatea fiintei si incurajeaza confuzia, acordand o valoare absoluta notiunilor relative. "De aceea Omul Sfant infaptuieste prin non-actiune (wu wei) si realizeaza invatatura fara mijlocirea cuvantului”.

In cele din urma, taoistul urmareste un unic model: Tao. Dar Tao desemneaza realitatea ultima, misterioasa si insesizabila, fons et origo a oricarei Creatii, temei al intregii existente. - Mircea Eliade
Asa cum Confucius propunea idealul sau de "om desavarsit” suveranilor, ca si oricarei persoane doritoare de a se instrui, Lao Tse ii invita pe sefii politici si militari sa actioneze ca niste taoisti, altfel spus sa urmeze exemplul modelului primar: Tao. [...] Lao Tse critica si respinge sistemul confucian, adica importanta riturilor, respectul pentru valorile sociale si rationalismul. [...] Pentru confucianisti, Binefacerea si Dreptatea sunt cele mai mari virtuti. Lao Tse le considera totusi drept atitudini artificiale, deci inutile si primejdioase. Cand dispare Tao, apare Binefacerea; cand se pierde Binefacerea, apare Dreptatea; "cand se pierde Dreptatea, se recurge la rituri. Riturile sunt doar un strat subtire de loialitate si credinta si inceputul dezordinii”.

Lao Tse condamna, de asemenea, valorile sociale, pentru ca sunt iluzorii si, in cele din urma, primejdioase. Cat priveste stiinta discursiva, ea distruge unitatea fiintei si incurajeaza confuzia, acordand o valoare absoluta notiunilor relative. "De aceea Omul Sfant infaptuieste prin non-actiune (wu wei) si realizeaza invatatura fara mijlocirea cuvantului”.

In cele din urma, taoistul urmareste un unic model: Tao. Dar Tao desemneaza realitatea ultima, misterioasa si insesizabila, fons et origo a oricarei Creatii, temei al intregii existente. - Mircea Eliade
Mai multe informații
EdituraCartex
ISBN 978-606-8893-16-7
Număr de pagini 96
Tip copertă necartonata
Data apariției 2018
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsTao Te Ching. Cartea despre Tao si calitatile sale
Rating-ul tău