Viata si opera mea

în stoc
SKU
a229305
Preț special 35.25 LEI Preț standard 47.00 LEI
Pe scurt

Henry Ford (n. 30 iulie 1863 – d. 7 aprilie 1947) a fost fondator al industriei americane de automobile, a intemeiat Ford Motor Company (1903), autor al unui nou mod de organizare a productiei industriale, cunoscut sub denumirea de fordism.

Henry Ford s-a nascut pe data de 30 iulie 1863, in districtul Wayne, Michigan. Fiul unor emigranti irlandezi, Mary si William Ford, care s-au stabilit la o ferma in Dearborn, isi ajuta tatal cu gospodaria, si urma scoala intr-o cladire cu o singura clasa. Cu toate acestea, Ford nu a fost atras nici de scoala, nici de viata de la ferma si, la varsta de 16 ani, a plecat la Detroit pentru a-si gasi o slujba.

S-a angajat ucenic la un atelier auto, unde a invatat totul despre motorul cu ardere interna. Dupa cativa ani in care a invatat aceasta meserie, Ford s-a intors la ferma, la familia sa, si a lucrat part-time pentru Westinghouse Engine Company. Ford si-a deschis propriul atelier auto la ferma sa si a inceput sa repare motoare si masini. In aceasta perioada, Ford s-a indragostit de Clara Bryant, cu care s-a casatorit in 1888.

Henry Ford, dupa cateva experimentari cu vehicule power-driven el s-a dus in 1890 in Detroit si a lucrat ca mecanic si inginer cu Edison Company. Ford va continua sa lucreze in timpul sau liber iar in 1896 va finaliza primul sau automobil. Renuntand la Edison Company in 1899 el va deschide Detroit Automobile Company.

Un dezacord cu asociatii l-a lasat pe Ford sa organizeze in 1903 o companie Ford Motor Company in parteneriat cu Alexander Malcomson, James Couzens, si fratii Dodge. In 1907 el va cumpara actiunile asociatilor sai, astfel ca familia Ford va ramane la conducerea companiei.

Cand, in 1903, Henry Ford si-a deschis afacerea de la Detroit, tot ce-si dorea era sa produca si sa vanda masini. Si timp de 19 ani a vandut numai un singur fel de masina: cunoscutul Model T. Dar intr-un numar impresionant: 15.500.000, jumatate din productia mondiala. Linia sa de asamblare, de-a dreptul revolutionara, i-a permis sa vanda masinile la un pret la care putea sa aiba acces o familie americana cu venituri medii. Celebrul constructor de automobile a reusit performanta de a dubla salariile muncitorilor simultan cu reducerea orelor de lucru. Ceea ce pana atunci era doar o jucarie pentru capriciile celor bogati a devenit, gratie lui Henry Ford, o necesitate a vietii cotidiene, fericind lumea cu autostrazi, statii de benzina si ambuteiaje.

Prin diferite optimizari, in special la linia de asamblare, prin realizarea unor standarde pentru masini, Ford a reusit sa o ia inaintea celorlalti competitori cu o masina ieftina, standardizata.

E momentul ca impreuna cu antreprenorii, strategii, educatorii, creatorii de opinie, filosofii, legislatorii si managerii zilelor noastre, sa aruncam toti un ochi proaspat peste multe dintre ideile intelepte transpuse in principiile, inventiile si experienta lui Ford!

„Excelenta consta in constientizarea realitatilor din momentul respectiv.” – Henry Ford

Desi titlul sugereaza ca este autobiografia lui Henry Ford, cartea Viata si opera mea este de fapt un adevarat manual de filosofie aplicata in afaceri, in educatie si in sfera dezvoltarii sociale, semnat de acest exceptional industrias si vizionar al lumii. Volumul este, in egala masura, si cronica succesului de care s-a bucurat una dintre cele mai mari afaceri americane. Numele Ford ramane in istorie strans legat de industrializarea secolului XX, de influenta majora pe care a avut-o in ridicarea economiei si dezvoltarea societatii americane, de inovatii ca introducerea liniei de asamblare intr-o fabrica, reducerea orelor de munca la doar 8 ore pe zi si a saptamanii de lucru la doar 5 zile, conferirea salariului minim pe economie, dar si de conceptul de afacere construita in baza unui profund respect pentru fiinta umana si pentru marile principii ale naturii.

Cu fiecare pagina din Viata si opera mea – Henry Ford traiesti lectiile de viata si de afaceri prin care a trecut acest pragmatic vizionar, intelegi cum arata clipele de epifanie ale unui inventator, afli cum a luat Ford decizii importante in momente cruciale si ce principii strategice l-au ajutat sa ridice industria americana o data cu propria lui companie.

„Daca succesul inseamna pietrificare, atunci nu trebuie decat sa dam satisfactie partii lenese a mintii; dar daca succesul inseamna crestere, atunci trebuie sa ne trezim nou-nouti in fiecare dimineata si sa ramanem treji pe tot parcursul zilei. […] excelenta consta in constientizarea realitatilor momentului respectiv, nu in replicarea supusa a zilelor de odinioara. Viata, cum o vad eu, nu e un loc, ci o calatorie. Nici macar omul care se simte cel mai «asezat» nu e asezat. Probabil s-a culcat pe o ureche. Totul e un flux, un curent, si asa a fost menit sa fie. Viata curge. Poate locuim la acelasi adresa, dar de la un moment la altul acolo locuieste o alta persoana.”

„Cel care se teme de viitor sau de esec isi limiteaza activitatile. Esecul e doar sansa de a o lua de la capat mai inteligent. Nu exista nicio rusine intr-un esec cinstit; exista rusine in teama de esec. Iar ce tine de domeniul trecutului e util doar in masura in care ne sugereaza metode si mijloace de a progresa.”

„A fi in serviciu este activitatea care trebuie pusa inaintea profitului. Fara profit, afacerile nu se pot extinde. Nu e nimic inerent gresit in obtinerea unui profit. O afacere bine condusa nu poate sa nu aduca profit, insa profitul trebuie sa vina si, inevitabil, vine doar ca o recompensa in urma prestarii unui serviciu bun. Profitul nu poate fi fundamentul, ci trebuie sa fie rezultatul serviciului prestat.”

Henry Ford,
Viata si opera mea

Mai multe informații
EdituraHerald
Colecție Autobiografia
Ediția cărții II
ISBN 5948417450252
Număr de pagini 320
Formatul cărţii 13 x 20 cm
Tip copertă brosata
Data apariției 2021
height 0
Nou Nou
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsViata si opera mea
Rating-ul tău